Test vozu Lexus IS 220 D: malý, ale luxusní sedan

31. května 2009, 00:00 - Erich Handl
31. května 2009, 00:00

Japonský Lexus začal prodávat sportovně laděný sedan IS 220 v novém designu. Prodává se od 779 900 korun a má konkurovat menším manažerským vozům.

Autor: Lexus

Malé prémiové sedany jsou určeny podnikatelům, kteří nechtějí velkou limuzínu a přitom si chtějí za zajímavé peníze užívat komfortu exkluzivního auta. Lexus, který se za svoji pětadvacetiletou existenci zaměřuje především na výrobu velkých vlajkových lodí, sestoupil před lety do segmentu střední třídy modelem IS 200, který značce přinesl více vášně a emocí. Poslední podobou řady je nový IS 220, který redakce Profitu minulý týden otestovala v jeho úsporné dieselové verzi.

Jaké jsou naše poznatky? Ve stylizaci vnějšku vozu i jeho interiéru šli konstruktéři Lexusu cestou jemných změn. Vůz se vyznačuje přepracovanou maskou chladiče a jiným ztvárněním nárazníku. V kokpitu jsme se cítili trochu stísněně, ale jinak jako ve skutečné limuzíně pro náročného motoristu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Lexus IS 220 d

  • *typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - vznětový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 130 kilowattů max. rychlost - 220 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8,9 s spotřeba - 6,9 l/100 km kufr - 398 litrů cena (základ) - 779 900 Kč Kabina odráží poslední vývoj filozofie designu L-finesse značky. Tříbarevné schéma interiéru bylo v našem autě elegantně modernizováno použitím jedné barvy v horní části přístrojového panelu v kombinaci s novými dřevěnými obklady v šedém provedení. Na bocích jsme ocenili stylizovaná zrcátka, která jsou propojena s mechanizmem zamykání vozu tak, aby se automaticky sklopila a odklopila při zamčení, respektive odemčení dveří. Jaká byla jízda? Dynamika podvozku se zlepšila díky úpravám zavěšení kol, řízení, převodovce a řazení pomocí páček pod volantem. Manuální šestistupňová převodovka těžila z lepšího pocitu ze záběru spojky a změny převodových stupňů. Jediným handicapem auta byl podle našeho názoru režim motoru nízkých otáček, při rozjezdu musel řidič hodně šlapat na pedál, aby dosáhl požadované rychlosti. Pak už „nafťák“ podával solidní výkon a uměl vozu dát rychlost až 220 kilometrů v hodině. To vše při celkem solidní spotřebě, která se vejde do sedmi litrů na sto kilometrů jízdy. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Nový Lexus IS 220 není určen pro rychlé starty, ale pro pohodovou jízdu s relativně nízkou spotřebou. Ocení jej jako služební vůz hlavně gurmáni nároční na výbavu a reprezentaci. Standardem auta je stabilizační systém VDIM (integrované řízení dynamiky vozu), bohatá výbava, vynikající navigace i audiosystém.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče