Test Volvo C70: kupé a kabriolet v jednom balení

26. července 2009, 00:00 - Erich Handl
26. července 2009, 00:00

Sportovně založeným podnikatelům, kteří preferují jízdu v otevřeném voze, nabízí švédské Volvo pro letošní léto kupé-kabriolet s označením C70.

Autor: Volvo

S vozy takzvané kategorie C+C experimentovali už Američané po druhé světové válce, módní vlnu vozů kupé-kabrio ale odstartovali až v devadesátých letech konstruktéři Mercedesu.

TECHNICKVÉ ÚDAJE

model - Volvo C70

  • *typ vozu - čtyřmístný kabriolet motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,4 litru max. výkon - 132 kilowattů max. rychlost - 220 km/h zrychlení 0–100 km/h - 9,5 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 404/200 l cena - 1 088 000 Kč Před čtyřmi roky se k této vlně přidalo i Volvo s typem C70. Jeho poslední verze stojí na koncernovém podvozku, který má společný s vozem Ford Focus, karoserie i interiér vycházejí ze sedanu S40. Originální je tak pouze mechanizmus skládací střechy, která se pomocí servomotorků sklopí do kufru. Jaký je vůz v reálu? V našem redakčním testu se potvrdilo, že C70 dokáže nabídnout veškeré přednosti běžného volva a ještě se k tomu rychle proměnit v kabriolet. Při jízdách v proměnlivém počasí letošního července jsme nemuseli odemykat žádné bezpečnostní zámky či střechu rolovat, stačilo zmáčknout tlačítko na středním panelu v kabině a za 30 sekund zapadly strop a zadní sklo do kufru. Členové posádky na předních sedadlech měli stejně místa jako v sedanu. Vzadu to bylo s místem pro nohy horší, ale zase ne tak zoufalé, jako v některých malých kabrioletech. Kratší jízdu tam zvládnou i dva dospělí, děti bez problémů i jízdu k moři. Složená střecha neokrádá cestující ani o takové detaily, jako jsou lampičky pro čtení. Zadní pasažéři je nemají ve střeše, ale v boční opěrce ramene. Jediné vážné omezení C70 spočívá v tom, že kufr o velikosti 400 litrů se po složení střechy promění v odkládací prostor s miniaturními 200 litry. Stačí to na dvě nebo tři sportovní tašky, zbytek věcí musí při cestě na dovolenou do kabiny. Chvála patří Volvu C70 za jízdní vlastnosti. Podvozek je komfortně odpružený, přitom v zatáčkách pevný. Přeplňovaný naftový agregát D5 je výkonný a celkem úsporný. Jako hlavní nevýhodu auta označujeme poměrně opulentní cenu, která ve všech verzích kromě té startovní překonává milion korun. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

C70 je exkluzivním vozem pro úspěšné, kteří chtějí kombinovat komfort kupátka s kabrioletem. Auto s karoserií od Pininfariny může být díky pevné skládací střeše kombinací služebního auta s relativně velkým kufrem a rodinného vozu pro letní dovolenou. Plátci DPH si z jeho ceny odečtou zhruba 200 tisíc korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče