Test Renault Kangoo Be Bop: z dodávky kabrio

17. července 2009, 00:00 - Erich Handl
17. července 2009, 00:00

FrancouzskýRenault uvedl na jaře na český trh dodávku Kangoo přestavěnou na čtyřmístné auto s trojemi dveřmi a částečně skládací střechou. Cena začíná na 389 900 korunách.

­­­Autor: Renault

Model Kangoo není na českém trhu novinkou, už od roku 1997 úspěšně konkuruje malým dodávkám, jako jsou Peugeot Partner, Citroën Berlingo nebo VW Caddy. Ani název jeho poslední verze není originální. Be Bop je hudební styl blízký jazzu, který ve čtyřicátých letech minulého století vyvinuli hudebníci Dizzy Gillespie a Charlie Parker.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Renault Kangoo Be Bop

  • *typ vozu - třídveřová dodávka motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 78 kW max. rychlost - 170 km/h zrychlení 0-100 km/h - 13 sekund spotřeba - 7,9 litru kufr - 170/1700 litrů cena - 389 900 Kč Také Kangoo Be Bop jako by trochu vypadl ze čtyřicátých let. Zvýšená třídveřová karoserie s velkými předními světlomety a mohutnými zadními postranními okny evokuje tehdejší kombíky. Hlavní vymožeností auta, kratšího než běžné Kangoo, je střecha, jejíž zadní prosklenou část lze sklopit dopředu a vznikne tak jakýsi polokabriolet. Netradiční je také možnost nastupování na zadní sedadla třetími dveřmi. Vpředu jsme při redakčním testu nenašli kromě pestrých barev nic zajímavého. Vše podstatné se odehrává ve druhé půli vozu. Střechu jsme tam dokázali sklopit během tří sekund, stačilo jen odjistit dva zámky a přesunout ji po ližinách dopředu. Cestující na zadních sedadlech si pak mohli užívat jízdu v otevřeném voze. To je ale bohužel jediná přidaná hodnota modelu Be Bop. Na nastupování zadními dveřmi si asi zvykne málokdo. Zklamáním také bude malý kufr o pouhých 174 litrech. Pro přepravu většího nákladu musí řidič vyjmout zadní sedadla, teprve pak dostane k dobru 1700 litrů nákladové korby. Námi testovaný benzinový agregát 1,6 nezklamal ani nenadchl. Ve městě šel dobře za plynem, na dálnici se ale pro vyvinutí rychlosti 130 kilometrů v hodině musel vytočit až na hodnoty kolem 4000 otáček za minutu. V kabině pak nebylo slyšet vlastního slova. Kangoo Be Bop jsme vyhodnotili jako netradiční přírůstek mezi otevřené vozy, je to zřejmě vůbec první polokabriolet na trhu. Jde o stylový vůz vhodný například pro aktivní cyklisty, surfaře nebo potápěče. Pro praktický život se ale moc nehodí. Je to spíše hobby auto za nevysokou cenu, které už v základu zdobí vedle skládací střechy rádio s CD, navigace Carminat, ESP a automatická klimatizace. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Kangoo Be Bop je stylový vůz pro autopůjčovny a aktivní podnikatele, kteří si chtějí užít jízdu v otevřeném voze. Ve městě je krátké auto mrštné. Sportovní náčiní, například surf nebo bicykl, se v něm bude převážet dobře. Pro běžný život má ale omezení – malý kufr v základním uspořádání sedadel, třídveřovou karoserii a uveze jen čtyři lidi.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče