Test Lexus RX 350: crossover pro majetné podnikatele

06. srpna 2009, 14:00 - Erich Handl
06. srpna 2009, 14:00

Prémiová značka Lexus začala nedávno nabízet novou generaci svého nejprodávanějšího modelu RX 350. Jde o luxusní crossover určený majetným podnikatelům. Profit vůz vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Toyota

První generace „třistapadesátky“ přišla na americký trh před jedenácti lety a postupně se stala prodejním trhákem značky v celém světě. Třetí generace vozu vstoupila na trh letos na jaře v klasické verzi s benzinovým motorem a také jako hybrid s označením 450h. Redakce Profitu otestovala klasiku, kterou pohání benzinový agregát o objemu 3,5 litru.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Lexus RX 350 typ vozu - luxusní crossover motor - benzinový šestiválec objem válců - 3,5 litru max. výkon - 203 kilowattů max. rychlost - 200 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8 s spotřeba - 10,6 l/100 km kufr - 496 litrů cena - 1 349 000 Kč

Karoserie auta se příliš nezměnila, stále sází na čistý a přitom robustní vzhled s dravou přídí a splývající zádí. Auto je o něco nižší než jeho předchůdce a podle výrobce se chlubí rekordně nízkým součinitelem odporu vzduchu. Také jízda s osvědčeným vidlicovým šestiválcem o výkonu 204 kilowattů zůstala komfortní a přitom nenuceně dynamická.

Při testu jsme ocenili skutečnost, že pětistupňovou převodovku nahradila nová, šestistupňová, která umožňuje přímé řazení dolů s přeskakováním stupňů a má funkci automatické optimalizace řazení. Poměrně vysoká ale překvapivě zůstala spotřeba. Podle homologace má auto jezdit za 10,6 litrů benzinu na sto kilometrů, my jsme na palubním počítači naměřili dvanáct litrů. Vylepšení ekologických vlastností motoru zřejmě spočívá hlavně ve snížení emisí. Největší pokrok u nového Lexusu RX 350 nastal ve výbavě. Už je pryč doba, kdy řidič musel ovládat systémy natahováním se k dotykovému displeji. Nahradilo jej ovládání Remote Touch na principu joysticku s kurzorem. Tento joystick je umístěn na středové konzole, a tedy v dosahu řidiče. K dalším novinkám patří nová generace audioaparatury Mark Levinson, systém Pre-Crash se samočinnou aktivací brzd před překážkou, stabilizace VDIM s aktivní vazbou na volantu a standardních deset airbagů (z toho dva kolenní).

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Lexus 350 RX je reprezentativní vůz pro movitého podnikatele. Lze doporučit hlavně milovníkům nových technologií. Motor ale není příliš úsporný: kdo chce šetřit na benzinu, měl by si koupit hybridní verzi.

V našem testu se ovládání „přechytřelé“ navigace ukázalo jako trochu složité na chápání, ale po úvodních rozpacích plně funkční. Mezi technickými novinkami u nás zvítězil takzvaný displej Head-Up v zorném poli řidiče, který promítá rychlost na čelní sklo jako ve stíhačce. Ocenili jsme také boční kameru ve vnějším zpětném zrcátku s funkcí zoom směrem k přednímu kolu. Nový RX 350 jsme vyhodnotili takto: jízdními vlastnostmi je vůz hodně podobný předchůdci, jeho výbava udělala skok do budoucnosti.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče