Tescoma loni zvýšila export

20. března 2006, 00:00 - KAREL JANKŮ
20. března 2006, 00:00

Zlínská společnost Tescoma, která produkuje kuchyňské výrobky a potřeby pro domácnost, vloni zvýšila podíl exportu na celkových tržbách na 50 procent. V roce 2004 to přitom bylo 40 procent. Tržby meziročně mírně vzrostly na více než miliardu korun bez daně z přidané hodnoty.

„Zvyšování exportu je pro nás klíčové, v České republice jsou možnosti našeho dalšího rozvoje kvůli velikosti trhu omezené. V horizontu pěti až šesti let bude zřejmě podíl exportu na tržbách 60 až 70 procent,“ řekl generální ředitel společnosti Jiří Chmela. Nejvíce Tescoma vyváží na Slovensko, prosazuje se ale i v západní Evropě, Rusku a také zámoří. Zvyšovat objem prodeje na tuzemském trhu se firma snaží rychlým tempem inovací, které se dotýkají také designu. „Vzhled výrobků je ale důležitým faktorem i pro podporu exportu. Naší konkurenční výhodou totiž rozhodně není nízká cena,“ poznamenal Chmela.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče