Tescoma loni zvýšila export

20. března 2006, 00:00 - KAREL JANKŮ
20. března 2006, 00:00

Zlínská společnost Tescoma, která produkuje kuchyňské výrobky a potřeby pro domácnost, vloni zvýšila podíl exportu na celkových tržbách na 50 procent. V roce 2004 to přitom bylo 40 procent. Tržby meziročně mírně vzrostly na více než miliardu korun bez daně z přidané hodnoty.

„Zvyšování exportu je pro nás klíčové, v České republice jsou možnosti našeho dalšího rozvoje kvůli velikosti trhu omezené. V horizontu pěti až šesti let bude zřejmě podíl exportu na tržbách 60 až 70 procent,“ řekl generální ředitel společnosti Jiří Chmela. Nejvíce Tescoma vyváží na Slovensko, prosazuje se ale i v západní Evropě, Rusku a také zámoří. Zvyšovat objem prodeje na tuzemském trhu se firma snaží rychlým tempem inovací, které se dotýkají také designu. „Vzhled výrobků je ale důležitým faktorem i pro podporu exportu. Naší konkurenční výhodou totiž rozhodně není nízká cena,“ poznamenal Chmela.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče