Tescoma loni zvýšila export

20. března 2006, 00:00 - KAREL JANKŮ
20. března 2006, 00:00

Zlínská společnost Tescoma, která produkuje kuchyňské výrobky a potřeby pro domácnost, vloni zvýšila podíl exportu na celkových tržbách na 50 procent. V roce 2004 to přitom bylo 40 procent. Tržby meziročně mírně vzrostly na více než miliardu korun bez daně z přidané hodnoty.

„Zvyšování exportu je pro nás klíčové, v České republice jsou možnosti našeho dalšího rozvoje kvůli velikosti trhu omezené. V horizontu pěti až šesti let bude zřejmě podíl exportu na tržbách 60 až 70 procent,“ řekl generální ředitel společnosti Jiří Chmela. Nejvíce Tescoma vyváží na Slovensko, prosazuje se ale i v západní Evropě, Rusku a také zámoří. Zvyšovat objem prodeje na tuzemském trhu se firma snaží rychlým tempem inovací, které se dotýkají také designu. „Vzhled výrobků je ale důležitým faktorem i pro podporu exportu. Naší konkurenční výhodou totiž rozhodně není nízká cena,“ poznamenal Chmela.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít