TechnoPark začne provoz v roce 2008

13. listopadu 2006, 00:00 - admin
13. listopadu 2006, 00:00

Projekt TechnoPark Pardubice, který chce zkombinovat výzkumnou a vývojovou činnost soukromých společností s vědeckým zázemím Univerzity Pardubice, překonal zásadní překážku svého vzniku. Na projekt se podařilo získat dotaci od Evropské unie ve výši téměř 300 milionů korun.

Podle plánů komanditní společnosti TechnoPark by se měly začít do poloviny příštího roku stavět první nájemní haly, již předtím se zřejmě rozběhnou výzkumné práce na nových technologiích v univerzitních prostorách. V polovině roku 2008 by začala první část TechnoParku fungovat.

Komanditní společnost TechnoPark Pardubice založily v roce 2004 Pardubický kraj, Univerzita Pardubice a firma Free Zone Pardubice. Na ploše v sousedství pardubické průmyslové zóny by měly v první fázi vyrůst tři nájemní haly. V těch budou soukromé firmy z oboru chemie, elektrotechnického a automobilového průmyslu ve spolupráci s pracovníky Univerzity Pardubice rozvíjet potřebný výzkum a vývoj a využívat nákladné technologie pro zkušebnictví. Součástí bude rovněž podnikatelský inkubátor pro podnikatelské subjekty s perspektivními obory činnosti. Kraj drží ve firmě podíl 15 procent, univerzita 34 procent, 51 procent patří společnosti Free Zone Pardubice, v níž mají účast i města Pardubice a Chrudim.

„Počítáme s firmou, která vyrábí prototypové díly na automobily Bentley, nebo výrobcem dílů na letoun Airbus A380,“ uvedl Tomáš Hruška z managementu firmy TechnoPark Pardubice. Mezi dalšími klienty v pavilonu zkušebnictví jmenoval zkušebnickou společnost TÜV CZ, Elektrotechnický zkušebnický ústav Praha či firmu Swell.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Paměti a SSD budou dál zdražovat, zlepšení cen může nastat až v roce 2018
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít