Tebeco: Těžkotonážní vozíky jdou na dračku, konopné kombajny končí

18. listopadu 2011, 10:21 - Tomáš Stingl
18. listopadu 2011, 10:21

Společnost Tebeco zazářila na letošním veletrhu CeMAT v Düsseldorfu se svými těžkotonážními přepravními plošinami. Nyní jedná s 90 potenciálními klienty, z toho už dohodla první tři kontrakty v hodnotě 285 tisíc eur.

Foto: Tebeco

Německo budou dobývat české těžkotonážní vozy. Takový je plán strojírenské společnosti Tebeco ze Zábřehu na Moravě. Její nejrobustnější přepravní plošiny mají nosnost až 300 tun a jsou používány například v továrních halách pro dopravu těžkých nákladů. Letošek je přitom pro firmu přelomový, právě co se týče německého trhu. „V této chvíli máme ve hře na 90 nabídek. Z toho tři kontrakty jsou už uzavřeny, jejich celková hodnota je 285 tisíc eur,“ říká majitel firmy Petr Bednář.

Transportní plošiny

Přepravní vozíky Tebeco se používají především v továrních halách pro přesun těžkých nákladů. Nosnost se pohybuje od pěti až do 300 tun. Šířka vozíků činí kolem dvou až čtyř metrů. Podle velikosti se liší také cena. Ta začíná na osmi tisících eur u nejlevnějších modelů, největší plošiny stojí až milion eur. Vozíky mají kvalitní technické vybavení od silných motorů až po hydraulické systémy. Výroba jednoho stroje trvá přes čtvrt roku. Oceňován je také design plošin. Tebeco dlouhodobě spolupracuje s respektovaným českým designérem Martinem Tvarůžkem.

Němci vás odhadnou za pár minut

Přelomová byla pro Tebeco účast na letošním německém veletrhu intralogistiky CeMAT, který se konal v Düsseldorfu. „Tam jsme se setkali s mnoha potenciálními klienty. S přípravou stánku či prezentace nám velmi pomohla německá kancelář agentury CzechTrade, naši obchodní zástupci zase dopředu domluvili schůzky s německými partnery. Jednali jsme s šéfy velkých firem a korporací, jsou to obvykle špičkoví profesionálové. Stačí jim pár minut, aby si vás otipovali,“ zdůrazňuje Bednář.

Konopí není v kurzu

Firma, která dává práci zhruba 40 lidem, funguje od roku 2004 a transportní plošiny už úspěšně prodává na českém či polském trhu. Obchodní zastoupení má také v Malajsii a snaží se prorazit například i v Singapuru.

Do povědomí české odborné veřejnosti vstoupila především svou druhou řadou produktů, která je poměrně unikátní. Jde o velkokapacitní kombajny na technické konopí, které dokážou tuto houževnatou rostlinu sklízet s bezkonkurenční rychlostí. Produkce těchto strojů byla dosud ve fázi průzkumu, jak je trh přijme. Tyto výkonné stroje jsou totiž dražší než jednodušší sekačky na konopí.

Kombajny na konopí

Stroje od Tebeca určené ke kosení technického konopí jsou ojedinělé rychlostí, jakou dokážou sklidit i velká konopná pole. Firma je nabízela ve třech variantách: s jednou, dvěma či třemi sekacími lištami. Díky tomu mohly kombajny kosit i několikametrové konopné rostliny. Odbyt ale narazil na to, že zákazníci nejsou schopni nákup profinancovat a raději koupí levnější, byť méně výkonné sekačky. Dalším nepříznivým momentem je to, že celková produkce technického konopí klesá. Tebeco se proto ke konci letošního roku rozhodlo zastavit další vývoj konopných kombajnů a bude se plně soustředit na výrobu přepravních plošin. **

Základní variantu nabízelo Tebeco za 8 500 eur, dvě výkonnější verze stojí 48 tisíc respektive 70 tisíc eur. Firmě se nakonec podařilo prodat jen několik kusů a v současnosti tento projekt zastavuje. „Ukázalo se, že zákazník většinou raději koupí o trochu levnější sekačky, přestože mají daleko nižší výkon. A také samotného technického konopí je stále méně, ani legislativa mu nepřeje,“ vysvětluje Petr Bednář.

Tebeco tak chce nyní zaměřit všechnu svou sílu na vývoj a výrobu transportních vozíků, o něž byl v Německu nebývalý zájem. I to jí zaměstná naplno, protože výroba jediné plošiny trvá tři až čtyři měsíce.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do…
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily lépe brzdit
Technologie
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Evleaks kazí překvapení dalším Korejcům. Takhle bude vypadat LG V30
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít