Svěste křídla s pomalou krávou

18. prosince 2009, 15:16 - Pavel Hanslíček
18. prosince 2009, 15:16

EURO light

Trpkou zkušenost prodělávají výrobci stimulujících nápojů, jako je známý Red Bull. Roste jim totiž konkurence limonád slibujících přesný opak – tedy ne více, ale naopak méně energie. Typickým příkladem trendu je kanadský prodejní hit s názvem Slow Cow, Pomalá kráva, který na trh přišel loni v prosinci. Žíznivce láká sloganem „akupunktura v každé plechovce“.
Tento nápoj, jak se lze už podle názvu domnívat, je přesným opakem Red Bullu. Namísto stimulujícího taurinu obsahuje především aminokyselinu L-theanin, která se vyskytuje především v čajovníku a dodává chuť i vůni zelenému čaji. Má uklidňující účinky, ale zároveň nezpůsobuje nežádoucí ospalost. Při pokusech s krysami se prý dokonce prokázal pozitivní vliv na paměť a schopnost učit se. Ve Slow Cow najdeme i výtažky z dalších přírodních přísad, jako jsou heřmánek, kozlík lékařský a mučenka. Antienergetický lektvar vymyslel Kanaďan Lino Fleury během dlouhé cesty autem. „Neexistoval nápoj, který by vystresovaným lidem pomohl uklidnit se,“ řekl Fleury kanadskému deníku The Montreal Gazette.
Nejen název, ale dokonce i balení Slow Cow silně připomíná zmíněný rakouský energetický drink. Na vysoké štíhlé plechovce se proti sobě nevzpínají dva býci, ale naopak tu podřimují dvě krávy. A jelikož se Slow Cow dobře prodává v Kanadě i USA, Fleury nyní vyjednává s obchodníky z Evropy, Ruska, Číny a Spojených arabských emirátů.
Pomalá kráva přitom není jediným antienergetickým nápojem na trhu, novinky jen raší. Kdo se chce uklidnit, může zkusit také Ex Chil, Malava Relax, či dokonce limonádu s názvem Vacation in a Bottle, tedy Prázdniny v láhvi. Nejrychleji rostoucím antienergetickým nápojem je zřejmě Drank společnosti Innovative Beverage Group (IBG). Za první rok na trhu se prodalo sedm milionů plechovek, což IBG přineslo meziroční nárůst obratu v letošním druhém čtvrtletí o 228 procent. Řádově se sice stále jedná jen o miliony dolarů, ale nenechme se zmást zdánlivě nízkým číslem – v listopadu totiž firma podepsala distribuční smlouvu s americkou Pepsi Cola Bottling Company.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
„Nejnebezpečnější“ celebritou je Avril Lavigne, tvrdí experti z McAfee
Úspěšný český export. Tyhle naše startupy bodují i v zahraničí
Z Pubtranu jsou teď Jízdní řády. Seznam kromě změny názvu přidal i nové funkce
Facebook Stories pro desktopy na dosah, propojení s Instagramem na dohled
Rozhodnuto. Protipirátská ochrana se stala součástí WWW
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít