Švédský kombík za cenu octavie

27. března 2006, 00:00 - ERICH HANDL
27. března 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO V50 Před jarem zlevnilo své modely vedle jiných značek i švédské Volvo. Ceny sportovního kombíku V50 nyní začínají na 649 tisících korunách a co je důležité, dovozce nyní nabídl přestavbu na N1 zdarma. Volvo V50 se cenově dostává na úroveň Škody Octavia Combi.

foto: Volvo 

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO V50 Před jarem zlevnilo své modely vedle jiných značek i švédské Volvo. Ceny sportovního kombíku V50 nyní začínají na 649 tisících korunách a co je důležité, dovozce nyní nabídl přestavbu na N1 zdarma.

Volvo V50 se cenově dostává na úroveň Škody Octavia Combi. Podnikatelé nyní mají u auta montážní přepážku zdarma, takže po odpočtu DPH zaplatí za vůz ještě o 22 procent méně.

Profit otestoval severský stroj minulý týden. Přinášíme vám naše postřehy z jízdy v letošních předjarních vánicích.

DOST MALÝ KUFR

„Padesátka“ je poměrně komfortním kombíkem pro zájemce, kteří chtějí něco lepšího než škodovku, ale zase nepotřebují drahý velký vůz typu většího Volva V70. Švédský stroj má majiteli zajistit prestiž úměrnou střední třídě a přitom poskytnout dostatečnou užitnou hodnotu. Je třeba hned na začátek říci, že kufr auta velikostí nenadchne. Jeho základní objem je jen 417 litrů, do dlouhé octavie dáte plných 580 litrů. Větší kufr má dokonce i krátká octavia!

Takže kdo chce vozit hodně nákladu, musí přeci jen ke konkurenci. Ale to je úděl sportovních kombíků, určených z velké části k reprezentaci podnikatele. Třeba Alfa Romeo Sportwagon je na tom ještě hůře, do ní dáte jen 360 litrů. Ale u V50 se to dá vylepšit sklopením zadního sedadla, pak vznikne vzorně rovná plocha a lze (když se sklopí i opěradlo spolujezdce) nakládat třeba i štafle.

STEJNĚ JAKO FOCUS

A co vlastní jízda? Pod kapotou jsme měli nejlevnější benzinový pětiválec o objemu 2,4 litru, který se chlubí výkonem 103 koní. Není to žádné dělo, mezi dvoulitrovou špičku stokoňový tah už dávno nepatří. Ale na nejslabší motor v nabídce je to poměrně solidní agregát. Ve spojení s manuálem zrychluje za deset sekund.

Naše volvo se při „zimním“ testu chovalo jistě, v zatáčkách drželo stopu. Dalo by se říci, že je v nich stejně jisté jako Ford Focus druhé generace nebo Mazda 3. Ne že bychom byli specialisty na tyto vozy, ale všechny tři modely mají stejný koncernový podvozek.

Na závěr k výbavě. Volvo nyní nabízí pro V50 akci, při které získají zákazníci takzvaný komfortní balíček. Jde o metalickou barvu v hodnotě 19 tisíc, bixenonové světlomety s ostřikovači za 29 tisíc a střešní ližiny, které stojí devět tisíc. Dohromady je to údajně výbava za 57 tisíc. Akce potrvá do konce června.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

V50 je kombík, který spojuje podnikatelskou reprezentativnost s užitkovostí. Má dost malý kufr, ale zase k němu nyní dovozce zdarma nabízí montážní přepážku a řadu doplňků. 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Volvo V50 2.4

Typ vozu pětimístný kombík

Objem válců 2,4 litry

Max. výkon 103 kW

Max. rychlost 205 km/hod

Zrychlení 0-100 10 s

Spotřeba 8,5 l/100 km

Kufr 417 litrů

Cena (základ) 649 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče