Švéd s jadrným přízvukem

07. listopadu 2005, 00:00 - ERICH HANDL
07. listopadu 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO S 60 D5 Volvo letos nasadilo do vyšší střední třídy nadějného hráče. Jde o model S 60 s novým naftovým pětiválcem D5, který se v základu prodává za 1 044 000 korun. Profit jej vyzkoušel minulý týden na českých a moravských silnicích.

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO S 60 D5 Volvo letos nasadilo do vyšší střední třídy nadějného hráče. Jde o model S 60 s novým naftovým pětiválcem D5, který se v základu prodává za 1 044 000 korun. Profit jej vyzkoušel minulý týden na českých a moravských silnicích. Nová „dépětka“ má za úkol oživit řadu S 60, která se vyrábí už pátým rokem. Útočí přitom na segment, ve kterém nabízejí silné naftové motory i Škoda Superb, Audi A 4 nebo Toyota Avensis. Sází na letos vylepšený turbodieselový pětiválec, který prý umí porážet i mercedesy a bavoráky. Nový agregát s objemem válců 2,4 litru jsme otestovali na trase Praha-Ostrava, kde se střídají dálnice s místními silnicemi a městským provozem. Stroj jsme nejdříve vyzkoušeli v síti městských křižovatek. Čekali jsme ostrý nástup už při polechtání plynu, ale ten se nedostavil. D5 pořádně zabírá až ve vyšších otáčkách, pak je to střela. Z nuly na sto kilometrech v hodině zrychlí za 8,2 sekundy, takže navzdory rozpačitému nástupu v nízkých otáčkách poráží i soupeře se silnými benzinovými motory. Na dálnici patří Volvo jednoznačně do levého pruhu. Umí až 230 kilometrů v hodině, i v rychlostech kolem dvoustovky je v kabině poměrně ticho, podvozek téměř neslyšně klouže po asfaltu. Průměrná spotřeba nafty se přitom vejde do sedmi litrů na sto kilometrů jízdy, ve městě je to asi o půllitr více, mimo aglomeraci zase méně. Řidič i posádka si přitom můžou užívat pružného motoru s krásným jadrným zvukem ve vyšších otáčkách. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Volvo S 60 D5 je klasický čtyřdveřový sedan, a tak samozřejmě nenabízí verzi s montážní přepážkou a odpočtem DPH. Auto je tedy využitelné jako menší limuzina pro podnikatele a střední manažery. TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu čtyřdveřový sedan

Typ motoru naftový pětiválec

Objem válců 2,4 litru

Objem kufru 424 litrů

Max. výkon 136 kW

Max. rychlost 230 km/hod

Zrychlení 0-100 8,2 sekundy

Spotřeba 6,6 l/100 km

Cena (základ) 1 044 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Fiat slaví už podruhé 60. narozeniny modelu 500. Tentokrát…
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Technologie
Intel uvádí první disk s 64vrstvou NAND, SSD 545s. Slibuje vysoký výkon i ve velké zátěži
Intel Core i5-7400: jak si vede čtyřjádrový Kaby Lake za 5 tisíc? (uživatelská recenze)
Levné telefony budou výkonnější a déle vydrží. Díky Snapdragonu 450
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít