Švéd s jadrným přízvukem

07. listopadu 2005, 00:00 - ERICH HANDL
07. listopadu 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO S 60 D5 Volvo letos nasadilo do vyšší střední třídy nadějného hráče. Jde o model S 60 s novým naftovým pětiválcem D5, který se v základu prodává za 1 044 000 korun. Profit jej vyzkoušel minulý týden na českých a moravských silnicích.

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO S 60 D5 Volvo letos nasadilo do vyšší střední třídy nadějného hráče. Jde o model S 60 s novým naftovým pětiválcem D5, který se v základu prodává za 1 044 000 korun. Profit jej vyzkoušel minulý týden na českých a moravských silnicích. Nová „dépětka“ má za úkol oživit řadu S 60, která se vyrábí už pátým rokem. Útočí přitom na segment, ve kterém nabízejí silné naftové motory i Škoda Superb, Audi A 4 nebo Toyota Avensis. Sází na letos vylepšený turbodieselový pětiválec, který prý umí porážet i mercedesy a bavoráky. Nový agregát s objemem válců 2,4 litru jsme otestovali na trase Praha-Ostrava, kde se střídají dálnice s místními silnicemi a městským provozem. Stroj jsme nejdříve vyzkoušeli v síti městských křižovatek. Čekali jsme ostrý nástup už při polechtání plynu, ale ten se nedostavil. D5 pořádně zabírá až ve vyšších otáčkách, pak je to střela. Z nuly na sto kilometrech v hodině zrychlí za 8,2 sekundy, takže navzdory rozpačitému nástupu v nízkých otáčkách poráží i soupeře se silnými benzinovými motory. Na dálnici patří Volvo jednoznačně do levého pruhu. Umí až 230 kilometrů v hodině, i v rychlostech kolem dvoustovky je v kabině poměrně ticho, podvozek téměř neslyšně klouže po asfaltu. Průměrná spotřeba nafty se přitom vejde do sedmi litrů na sto kilometrů jízdy, ve městě je to asi o půllitr více, mimo aglomeraci zase méně. Řidič i posádka si přitom můžou užívat pružného motoru s krásným jadrným zvukem ve vyšších otáčkách. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Volvo S 60 D5 je klasický čtyřdveřový sedan, a tak samozřejmě nenabízí verzi s montážní přepážkou a odpočtem DPH. Auto je tedy využitelné jako menší limuzina pro podnikatele a střední manažery. TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu čtyřdveřový sedan

Typ motoru naftový pětiválec

Objem válců 2,4 litru

Objem kufru 424 litrů

Max. výkon 136 kW

Max. rychlost 230 km/hod

Zrychlení 0-100 8,2 sekundy

Spotřeba 6,6 l/100 km

Cena (základ) 1 044 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít