Suverén na silnici i v terénu

28. srpna 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
28. srpna 2006, 00:00

AUDI A6 ALLROAD QUATTRO Když automobilka Audi uvedla v roce 2000 na trh první generaci modelu Audi A6 allroad quattro vytvořeného na bázi modelu A6 Avant, stal se tento vůz poměrně brzy velkým hitem. Nyní přichází na trh jeho následovník. Říci, že nový model Audi A6 allroad quattro hledá na trhu jen velmi těžko konkurenta, není rozhodně přehnané.

AUDI A6 ALLROAD QUATTRO Když automobilka Audi uvedla v roce 2000 na trh první generaci modelu Audi A6 allroad quattro vytvořeného na bázi modelu A6 Avant, stal se tento vůz poměrně brzy velkým hitem. Nyní přichází na trh jeho následovník.

Říci, že nový model Audi A6 allroad quattro hledá na trhu jen velmi těžko konkurenta, není rozhodně přehnané. Díky příbuznosti s reprezentativním modelem A6 Avant totiž nabízí komfortní cestování v prostorném interiéru a leckoho překvapí sportovními výkony. Vnější design kombinuje dynamický styling modelu A6 Avant s výraznými off-roadovými prvky, jako jsou ochranné kryty podvozku z nerezové oceli chránící příď i záď vozu a plastové lemy nárazníků, prahů a blatníků.

Za zadními výklopnými dveřmi se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 565 litrů, z něhož lze v případě potřeby sklopením asymetricky dělených zadních sedadel vytvořit prostor pro náklad o objemu až 1660 litrů. Interiér vozu pak zaujme výrazně sportovním laděním.

K DISPOZICI JSOU ČTYŘI MOTORY Pro pohon modelů A6 allroad quattro je možné volit ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů, z nichž jsou všechny vybaveny technologií přímého vstřikování paliva do válců.

Základním zážehovým motorem je vidlicový šestiválec 3.2 V6 FSI s výkonem 188 kilowattů (255 koní). Osmiválec 4.2 V8 FSI dává výkon 257 kilowattů (350 koní). Dva zážehové motory mají objem 2,7 respektive 3,0 litru a výkon 132 kilowattů (180 koní) v prvním případě a 171 kilowattů (233 koní) v druhém. Všechny verze mají sériově stálý pohon všech kol quattro.

Motory doplňuje šestistupňová manuální nebo poloautomatická převodovka. Nejen v terénu se uplatní sériově dodávané adaptivní pneumatické pérování, jehož charakteristika se řídí podle dat získávaných ze sedmi speciálních snímačů a přizpůsobuje se okamžitým podmínkám jízdy. Parametry pérování může řidič prostřednictvím multimediálního rozhraní nastavit podle svých preferencí a podmínek jízdy na jeden z pěti režimů, z nichž dva jsou určeny speciálně pro jízdu mimo zpevněné komunikace.

VERZE N1 SAMOZŘEJMOSTÍ

Součástí nového modelu Audi A6 allroad quattro je rozsáhlá škála prvků, které dokládají jistou exkluzivnost vozu. Pro podnikatele je ale určitě důležité i to, že dovozce vozů značky Audi na český trh počítá s prodejem novinky ve verzi N1. A zájem o tuto verzi je skutečně velký. Od července si nový model objednalo přes 200 českých zákazníků, více než 80 procent z nich má zájem právě o úpravu pro kategorii N1. I DO TERÉNU

Audi A6 allroad quattro je určen především pro ty, kdo hledají vůz na silnici i do terénu s prioritou cestování po zpevněných komunikacích. Ve srovnání s Audi A6 Avant je poněkud více přizpůsobeno jízdě v terénu. TECHNICKÉ ÚDAJE

**Model Audi A6 allroad quattro 3,0 TDI

Objem motoru 2967 ccm

Maximální výkon 171 kW

Nejvyšší rychlost 231 km/hod.

Průměrná spotřeba 8,5 l/100 km

Objem kufru 565l/1660 l

Cena 1 295 882 bez DPH

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče