Supermarket budoucnosti přichází do Německa

30. června 2003, 00:00 - (kt)
30. června 2003, 00:00

Společnost Metro zavedla v Rheinbergu "inteligentní" regályNákup v supermarketu je technologicky stejně zastaralý jako klávesnice u počítače nebo lyžařské vázání na sjezdovkách. Je jasné, že je lze okamžitě nahradit něčím jiným a lepším, ale žádnému výrobci se nechce klestit cestu ostatním.

Společnost Metro zavedla v Rheinbergu „inteligentní“ regály

Nákup v supermarketu je technologicky stejně zastaralý jako klávesnice u počítače nebo lyžařské vázání na sjezdovkách. Je jasné, že je lze okamžitě nahradit něčím jiným a lepším, ale žádnému výrobci se nechce klestit cestu ostatním. V případě supermarketů se o to pokusila německá pobočka společnosti Metro, když zavedla takzvané inteligentní regály ve svém obchodě v Rheinbergu. Regály pomocí rádiového spojení komunikují s řídicím počítačem obchodu. Veškeré zboží je vybaveno inteligentními štítky, což jsou mikročipy, které obsahují informace o produktech. Programy, čipy i počítače vyvinula IBM a přihodila k nim několik pozoruhodných novinek. Kamera umístěná ve váze rozpoznává vážené ovoce a zeleninu. Skenovací zařízení ve skladech pozná, zda bylo dodáno všechno objednané zboží. Čtečky zabudované do regálů vysílají zprávy, když u nich dochází zboží. Počítačový systém automaticky vyhodnocuje nejprodávanější zboží a ležáky. Senzory u východu registrují pokusy o krádež. Počet otevřených pokladen se zvyšuje s počtem zákazníků v obchodě. „Naše partnerství se společností Metro je praktickým důkazem, jak mohou obchodníci pomocí e-byznysu zvýšit tržby, snížit náklady a dosáhnout vyšší produktivity,“ říká viceprezident IBM pro distribuční sektor v Evropě Alain Benichou.

Počet otevřených pokladen se zvyšuje s počtem zákazníků.

FOTO: IBM

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít