Superlevný kombík z Rumunska

05. února 2007, 00:00 - ERICH HANDL
05. února 2007, 00:00

DACIA LOGAN MCVZajímavé auto k podnikání chce prodávat Dacia. Jde o velký kombík Logan MCV za 235 900 korun.S odpočtem DPH se tak zájemce dostane pod dvě stě tisíc.Kombík za méně než 200 tisíc korun? O tuto cenu se pokusí rumunská Dacia, která nabídne model Logan MCV.

DACIA LOGAN MCV Zajímavé auto k podnikání chce prodávat Dacia. Jde o velký kombík Logan MCV za 235 900 korun. S odpočtem DPH se tak zájemce dostane pod dvě stě tisíc. || Kombík za méně než 200 tisíc korun? O tuto cenu se pokusí rumunská Dacia, která nabídne model Logan MCV. Značku vlastní francouzský Renault, takže nové kombíky budou k mání u jeho prodejců. „První zájemci by se měli dočkat 16. února. Od loganu si slibujeme velké zvýšení prodejů,“ řekl při premiéře vozu šéf české pobočky Renaultu Bernard Chretien. Co superlevný vůz nabízí? Logan MCV je odvozen od stejnojmenného sedanu, který se na tuzemském trhu prodává už tři roky. Je to velký kombík, který se chlubí stejným rozvorem jako Audi A8 a může mít sedadla až pro sedm cestujících. Do velkého kufru (700 litrů) se totiž vejde ještě lavice pro dva pasažéry. Nebo může auto suplovat dodávku, protože ve dvoumístném provedení uveze 2350 litrů nákladu. MCV prý totiž znamená Multi Convival Vehicle a jeho podstatou je prodloužení rozvoru o 27 centimetrů proti sedanu, čímž překonává i Škodu Superb. Vzniká tak ideální možnost zástavby třetí řady sedadel, která ale zmenší zavazadelník na 198 litrů. Klasická koncepce podvozku se zadní vlečenou nápravou s torzní tyčí a přední McPherson mají být výhodou na rozbitých českých silnicích. „Auto bylo konstruováno pro jízdu na nekvalitních silnicích, může i na polní cesty,“ uvádí Bernard Chretien. A co motory? Zákazníci budou moci vybírat ze dvou benzinových motorů 1.4/55 kW a 1.6/66 kW a jednoho turbodieselu 1.5 dCi/50 kW. Nejlevnější „jednačtyřka“ není samozřejmě žádný závodník. Z nuly na sto kilometrech je až za 15,6 sekundy a také pije dost benzinu - průměrných 7,6 litru na sto kilometrů jízdy. „Není to auto stavěné na výkon, ale robustní vůz pro denní použití. Naše snaha stlačit cenu co nejníže se musela někde projevit,“ říká Chretien. TECHNICKÉ ÚDAJE | model|Dacia Logan MCV 1.4 MPI |
| typ vozu|až sedmimístný kombík |
| motor|benzinový čtyřválec |
| objem válců|1,4 litru |
| max. výkon|55 kW |
| max. rychlost| 155 km/hod  |
| zrychlení 0-100 |15,6 sekundy |
| spotřeba|7,6 l/100 km |
| kufr|700 litrů |
| cena|235 900 Kč |
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Dacia Logan MCV nabízí odpočet DPH a slibuje velkou variabilitu. V sedmimístné verzi je to malý mikrobus, bez zadních sedadel supluje dodávku. Do dvojice křídlových dveří se prý vejde i europaleta. Vůz je tedy vhodný pro řemeslníky, rozvážkové služby nebo i jako referentský vůz pro větší firmu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče