Šumavské hotely mohou získat značku kvality

21. ledna 2008, 00:00 - Jiří Němeček
21. ledna 2008, 00:00

Po originálních domácích výrobcích, které vznikají na Šumavě, mohou nyní nově při dodržení určitých pravidel získat marketingovou značku Šumava – originální produkt také šumavské hospody, kempy, hotely či penziony. Značka zaručuje kvalitu služeb i to, že zařízení je svým provozem šetrné k životnímu prostředí. „Provozovatelé služeb, které tyto podmínky splňují, mohou o značku žádat od začátku roku,“ říká Iva Dyková z Regionálního environmentálního centra ČR.

Značka hostům garantuje kromě kvality a ekologické šetrnosti zejména to, že zařízení poskytuje vždy něco navíc. Turisté by zde měli najít například aktuální informace o regionu, místní gastronomické speciality, tradiční šumavský vzhled budovy nebo doplňkové aktivity, jako jsou třeba výlety s výkladem, vyjížďky na koních a podobně.

„Například veřejné restaurační zařízení by mělo mít na jídelníčku minimálně tři starošumavská jídla, ubytovací zařízení s polopenzí by mělo hostům nabídnout starošumavské jídlo alespoň jeden den v týdnu,“ doplňuje Kateřina Vlášková z Regionální rozvojové agentury Šumava.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče