Sugestopedie slibuje rychlé pokroky

23. srpna 2004, 00:00 - JIŘÍ PINKA
23. srpna 2004, 00:00

ALTERNATIVNÍ VÝUKA Sugestopedie přikládá v protikladu ke konvenčním učebním postupům hlavní váhu spontánnímu, nevědomému učení při zapojení všech smyslových orgánů. Nové kapacity v paměti, v intelektu, jakož i v celé lidské osobnosti, probouzí Sugestopedie.

ALTERNATIVNÍ VÝUKA

Sugestopedie přikládá v protikladu ke konvenčním učebním postupům hlavní váhu spontánnímu, nevědomému učení při zapojení všech smyslových orgánů. Nové kapacity v paměti, v intelektu, jakož i v celé lidské osobnosti, probouzí Sugestopedie. Speciální jazykové sugestopedické kurzy navíc slibují zpříjemnění a zrychlení procesu učení. Základní znalosti v rozsahu asi jednoho roku běžné výuky lze podle lektorů získat dokonce během sedmi až devíti dnů. „Není to přehnané,“ tvrdí například manažerka brněnské sugestopedické školy Intkos Naďa Černá. Škola pořádá intenzívní padesátišestihodi-nové kurzy angličtiny, němčiny a ruštiny ve třech centrech v České republice. Výuka trvá sedm dní. V Brně vychází na 157 korun za hodinu včetně obědů a občerstvení, aby účastníci neměli žádné starosti. Sugestopedický systém založil bulharský psychiatr, lékař a vzdělavatel Georgi Lozanov. Už v roce 1978 prověřila výsledky jeho práce odborná komise UNESCO. V ČR podle dostupných informací působí sedm lektorů vyškolených Lozanovem nebo jeho pokračovateli. Sugestopedie přikládá v protikladu ke konvenčním učebním postupům hlavní váhu spontánnímu, nevědomému učení při zapojení všech smyslových orgánů. Schopnost učit se jazykům podle tohoto konceptu nespočívá na analytickém základě. Důraz se klade nikoliv na slova nebo gramatické struktury, ale na smysl věty. Účastníci zároveň podvědomě vnímají mluvnici, učí se v cizím jazyce myslet. Například v případě angličtiny nevzniká tzv. Czenglisch, kdy do českého myšlení studenti dosazují anglická slovíčka. Při výuce hraje důležitou roli i umění, písně a klasická barokní hudba, která příznivě působí na emocionální stav člověka. Je dovoleno dělat chyby a s jazykem experimentovat. Metoda má prokazatelně psycho-relaxační účinky, vede ke zlepšení duševního zdraví učících se, což jde ruku v ruce s lepší efektivitou učení. Stav relaxace není podle lektorů uměle navozován, přichází spontánně jako doprovodný jev tohoto způsobu učení. Výuka probíhá ve skupinách a podle lektorů je vhodná pro každou věkovou skupinu. Obdobný systém představuje superlearning. Oba netradiční systémy podle Jaroslava Mužíka z katedry andragogiky a personálního řízení Filozofické fakulty v Praze představují vážnou výzvu: „Je s nimi nutno počítat, neboť v praxi prokázaly svoji efektivitu i pole působnosti“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít