Studie: Navýšení marketingových rozpočtů se vyplatí

12. května 2011, 12:11 - Profit, TZ
12. května 2011, 12:11

Růst obratu častěji zaznamenaly B2B firmy, které v době ekonomické krize navýšily své marketingové rozpočty. Ukázal to nejnovější průzkum společnosti B-inside, která se specializuje na marketingové aktivity a průzkum trhu. Více než 91 % firem proto zpětně hodnotí navýšení investic do marketingu pozitivně.

Foto: Profimedia.cz

Podle průzkumu společnosti B-inside, jehož se zúčastnilo 325 společností podnikajících v segmentu B2B (business to business), se firmám vyšší investice do marketingových rozpočtů v době ekonomické krize vyplatila. Růst obratu zaznamenalo 69 % firem, které objem financí navýšily. Naopak firmy, které rozpočet na marketingové aktivity redukovaly, registrovaly růst obratu pouze ve 43 %.

Výzkum prokázal, že kvalitní marketing hraje klíčovou roli v ekonomických výsledcích firmy a v době krize jeho důležitost roste. Přes 90 % B2B firem, které ve vyšší míře investovaly do marketingu, pokládá svoje rozhodnutí za správné. Je škoda, že téměř polovina dotázaných firem výdaje na marketing v době krize snížila,“ uvádí k závěrům průzkumu Petr Fusek, výkonný ředitel výzkumné a marketingové agentury B-inside. „Vedle výše marketingového rozpočtu, je ale důležité také účelné nasměrování investic tam, kde to má smysl,“ doplnil výsledky průzkumu Michal Doležel, marketingový manažer agentury Lesensky.cz, která se na realizaci průzkumu podílela.

Marketingoví a obchodní ředitelé zpětně připouští, že snižování marketingových rozpočtů v době krize nebylo správným krokem. Za správné považuje toto snížení jen 46 % ředitelů, ostatní pak hodnotí tento krok negativně, nebo se nedokážou rozhodnout. U tuzemských podniků proto v rámci strategického plánování roste důležitost kvalitního marketingu.    

Na prvním místě bych uvedl ochotu managementu marketingově řídit firmu. Důležití jsou ale i kvalifikovaní zaměstnanci, podpora všech oddělení ve společnosti a hlavně rozpočet odpovídající momentálním potřebám firmy a situaci na trhu,“ popisuje klíčové faktory pro kvalitní marketing David Slowik, marketingový manažer společnosti Slévárny Třinec, člen skupiny Třineckých železáren. „Důležitá je kontrola a měřitelnost výkonu marketingu firmy. Klíčové je stanovit pevné cíle, kterých chceme danou strategií dosáhnout,“ dodává Tomáš Fiala, marketingový manažer firmy Eta.

Firmy také zdůrazňují potřebu přesně definovaných kompetencí a vzájemné důvěry napříč strukturou managementu. „Jasně stanovené pravomoci a kompetence v jednotlivých odděleních i ve vedení firmy jsou pro kvalitní marketingové řízení nezbytné,“ uvedl v souvislosti s marketingovou strategií firmy Ota Meissner, marketingový manažer společnosti Sapeli.

V roce 2011 očekává většina firem růst obratu, investice do marketingu budou vyšší nebo stejné. Pouze 6 % dotázaných společností plánuje výdaje do marketingu snížit, naopak 32 % firem hodlá tyto investice zvýšit. Celá studie včetně grafů je ke stažení na webu B-inside.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít