Střední třída s dubovým dřevem

29. září 2008, 08:00 - Erich Handl
29. září 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSEM - VOLVO V50 - Švédské Volvo letos přišlo s novým střihem svého kombíku střední třídy s označením V50.

Prodává se od 579 tisíc korun a nabízí i podnikatelský vůz N1. Profit zkusil verzi s dvoulitrovým dieselem a automatickou převodovkou.

Modelová řada S40 (sedan) a V50 (kombík) se poprvé představila před pěti lety. Od té doby patří do luxusnějšího spektra nižší střední třídy, ve kterém podnikatelé hledají menší auta s komfortem podobným limuzíně. Letošní modelový rok přinesl „vépadesátce“ dynamickou příď s protaženými předními reflektory a zjednodušení tvarů karoserie. Zadní světlomety dostaly nové rychleji reagující brzdové LED diody. Přední a boční okna mají nově vrstvu odpuzující vodu. Inovovaná je také kabina.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Volvo V50 má možnost odpočtu DPH, po přestavbě na N1 představuje typickou kombinaci rodinného auta a služebního vozu pro převážení osob i menších nákladů. Do malého kufru se mnoho nevejde, „vépadesátka“ je tak spíše reprezentativním autem pro osobní potřebu úspěšného podnikatele.

Tenčí volant se lépe drží, páka ruční brzdy uvolnila prostor většímu odkládacímu prostoru a také dveřní kapsy jsou objemnější. Vzadu se objevily chromované koncovky výfuků. Velikost vozu se nezměnila, koncernovému šasi, na kterém jezdí třeba i Ford Focus, zůstala délka zhruba 4,5 metru. Kufr se v základním nastavení chlubí nijak oslnivými 417 litry.

Komfort kombíku skutečně evokuje pohodlí vyšších tříd. Za příplatek je k mání světlé provedení kabiny se sedačkami z měkké kůže a obložení střední konzole z vrstveného světlého dubového dřeva. Stejný dub se objevuje i jinde – na dveřích a palubní desce. Toto obložení bylo údajně inspirováno slavnou židlí Egg Chair od švédského designéra Arne Jacobsena z padesátých let. Oproti imitacím dřeva z jiných vozů v nižší střední třídě je to příjemné oživení jinak standardního interiéru. V kufru jsme ocenili jednu vychytávku – praktickou výklopnou stěnu na dně, ke které lze gumičkou připevnit zavazadlo.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Volvo V50 2.0 D typ vozu - pětimístný kombík motor - čtyřválec, diesel objem válců - 2 litry max. výkon - 100 kilowattů max. rychlost - 205 km/hod zrychlení 0-100 - 9,6 sekundy spotřeba - 5,8 l/100 km kufr - 417 litrů cena** - 799 000 Kč

Další výbava odpovídá zvyklostem segmentu, auto má hodně bezpečnostních prvků, česky komunikující počítač a za příplatek špičkový audiosystém Dynaudio nebo hlídání předjíždějících vozidel v takzvaném „mrtvém úhlu“.

Jízda s Volvem je komfortní, podvozek je dobře naladěný na pomalou jízdu na nerovném povrchu stejně jako na rychlé střihání zatáček. Dvoulitrový diesel s výkonem 136 koní/100 kW nabízí ostré rozjezdy při solidní průměrné spotřebě nafty do šesti litrů na sto kilometrů. Naše automatická převodovka řadila bez prodlev. Auto má jedinou větší nevýhodu. S testovaným naftovým dvoulitrem je k mání za poměrně opulentní cenu ve výši 799 tisíc korun, takže je minimálně o sto tisíc výše než většina jeho konkurentů. Za to nabízí na svůj segment nevídané možnosti individualizace: především čalounění a kola podle výběru. A k tomu dřevěné obložení interiéru, u něhož při dotyku cítíte strukturu dubu.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče