Střecha rychlejší než motor

26. května 2008, 00:00 - Erich Handl
26. května 2008, 00:00

Automobilky začaly zbrojit na kabrioletovou sezonu. Audi přišlo s faceliftovaným modelem A3 s látkovou stahovací střechou, který má být tahákem pro autopůjčovny, ale i kreativce, umělce a další bohémy.

Test – Audi A3 Cabrio První kompaktní kupé A3 Audi přišlo na evropský trh v roce 1996. Třídveřový vůz zaznamenal solidní prodejní úspěchy a tak časem přibyla i pětidveřová verze Sportback. Třetí karosářskou variantou je kabriolet, který nyní přichází k prodejcům značky v další generaci. Ačkoli hlavní křivky otevřeného vozu zůstaly nezměněny, nabízí verze Cabrio kromě stahovací střechy lehce upravenou přední část. Tu zdobí nové světlomety využívající technologii LED pro denní svícení. Plátěná střecha může mít dvě verze – automatickou a poloautomatickou.  JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Kabriolet A3 pochopitelně nemá verzi N1, odpočet DPH není možný. Je to vůz pro všechny, kteří podnikají v turistickém ruchu – autopůjčovny, hotely nebo cestovní kanceláře. Všichni kreativci ocení nepřeberné množství barevných kombinací auta. Celkově lze tento kabriolet koupit v 5500 barevných provedeních. V případě automatické stačí pouze stisknout tlačítko a o ostatní se postará systém sám. Poloautomatická střecha vyžaduje řidičovu součinnost v počáteční fázi stahování, kdy je nutné odjistit zámky konstrukce. Jaký je čtyřmístný kabriolet v reálu? Jde sice o vůz střední třídy postavený na stejné platformě jako Škoda Octavia, třídveřová verze kupé Cabrio ale nabízí o dost stísněnější prostory. Na předních sedadlech je to ještě snesitelné, zadní sedačky jsou spíše nouzové. I když na rozdíl od některých malých kabrioletů se tam dají nakonec nohy stěsnat. Kufr pojme 260 litrů nákladu. Náš vůz s motorem 1,9 TDI pod kapotou jinak při jízdě nabízel všechny výhody standardního A3, včetně nízké spotřeby a překvapivě nízké hladiny hluku. Navzdory látkové střeše má kabriolet jen o několik decibelů vyšší hladinu hluku v kabině než verze s pevnou střechou.  TECHNICKÉ ÚDAJE   model - Audi A3 Cabrio 1,9 TDI Typ vozu - čtyřmístný kabriolet Motor - turbodiesel Objem válců - 1,9 litru Max. výkon - 77 kilowattů Max. rychlost - 185 km/hod Zrychlení 0-100 - 12,3 sekundy Spotřeba - 5,1 litru /100 km Kufr - 260 litrů Cena (základ)** - 863 700 Kč

Dalším milým překvapením byla rychlost zavření střechy. Její zatažení do prostoru za zadními sedadly trvá pouze 12 vteřin, zpětné nasazení dokonce jen devět sekund. Tedy o více než tři sekundy méně, než se auto dostane z nuly na sto kilometrů v hodině.

Jediným větším nedostatkem kabrioletu A3 je cena. Základ s benzinovým motorem 1.6 16V ve výbavě Attraction činí ještě snesitelných 763 600 korun včetně DPH. Základ silnějšího 1.8 TFSI už je za 936 900 a vrcholný dvoulitr TFSI už přes milion. Náš diesel 1.9 TDI, který lze doporučit pro zájemce o úspornou jízdu, vyšel na 863 700 korun. Vyšší výbava Ambition zvedne cenu o dalších zhruba 50 tisíc korun a pokud by se vám zachtělo sportovního vzhledu S-Line, připravte si dalších zhruba 34 tisíc korun. V nabídce je rovněž převodovka S-Tronic, která navyšuje cenu vozu zhruba o 64 tisíc. Nejdražší verze S-Line stojí 1 milion 155 tisíc korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče