Stoupáme a padáme s lidmi

22. července 2009, 17:23 - Ivan Pilný
22. července 2009, 17:23

Správně vybraní zaměstnanci jsou k firmě loajální i v době krize

Mnohokrát propagované klišé: „Největším bohatstvím firmy jsou její zaměstnanci přicházející brzy do práce a pozdě z ní odcházející“ dostává v době krize na frak. Stavy zaměstnanců se krátí plošně, procentuálně, neefektivně a vůbec ne s ohledem na budoucnost. Řeší se okamžité problémy. Jak jinak, jde přece o peníze. Představa, že pokud podnik přežije, bude potřebovat řadu lidí, které posílá zpátky na pracovní trh, doplácí na krátkozrakost katů. Zdá se, že článků, receptů, publikací, návodů, jak tenhle problém řešit, je víc než schopných, pracovitých, výkonných a loajálních zaměstnanců.
Možná je to tím, že jsme si své zaměstnance úplně ideálně nevybrali. Často dáváme přednost chytrým a talentovaným. Bohužel, mozky samy o sobě nestačí, podnik potřebuje jejich chování a uplatnění ve svůj prospěch. Nábor někdy uspěcháme, protože potřebujeme místo obsadit nejlépe včera. Pohovor je důležitý, ale reference a prokázané dovednosti také. Při přijímání nových zaměstnanců hraje velkou roli přesná specifikace toho, co mají dělat. Kandidáti tomu musejí rozumět a co nejvíce se s popisem práce ztotožnit, jinak je vysíláme na smrt. Při pohovoru, jako ostatně vždycky, kdy se chceme něco dozvědět, je třeba opravdu poslouchat. Nebývá výjimkou, že se dozvíme více, než jsme se tázali. Pokud chceme využívat nový fenomén – sociální sítě – měli bychom výrazně propagovat svůj podnik k vyvolání dostatečného zájmu. Protože jde o nový nezmapovaný postup, musíme být připraveni často měnit strategii náboru.
Přijetím nového zaměstnance práce s ním zdaleka nekončí. Musí být motivován a určitě se musí průběžně vzdělávat. Imperativem není zdaleka jen finanční hodnocení, ale jasná představa o smysluplných úkolech. Samozřejmá je zpětná vazba na plnění úkolů a okamžité a veřejné ocenění dobré práce. Chceme-li po někom, aby něco iniciativně dělal, musíme mu k tomu dát příležitost. Kolečko v soukolí nemotivuje a často se mu lámou zoubky.
Správně vybraní zaměstnanci jsou k firmě loajální i v době krize a přijmou dočasná nepopulární opatření. Zbavovat se jich znamená větší rezignaci než poslat podnik do konkurzu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv.…
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Nové BMW M5 s pohonem xDrive prozrazeno. Oficiálně se představí brzy
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5 vyladěná na 425 koní a 550 Nm
Technologie
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít