Stoupá prodej výrobků s privátní značkou

04. května 2009, 13:15 - <a href="http://www.nasepenize.cz">NašePeníze.cz</a>
04. května 2009, 13:15

Hospodářská krize přiměla zákazníky po celém světě omezit své volné výdaje. Postihla tak do určité míry všechny segmenty spotřebního zboží, nejvíce zasáhla segmenty náchylné na vývoj finanční situace spotřebitelů jako např. textilní, průmyslové a luxusní zboží. Vyplývá to ze závěrů již druhé výroční zprávy Globální síla spotřebního průmyslu společnosti Deloitte.

Autor: Martin Siebert

Lidé se přirozeně snaží šetřit peníze tak, že omezují návštěvy restaurací, kupují levnější produkty a služby a obecně utrácejí daleko méně. Jedním z důsledků nového přístupu spotřebitelů k nákupům je například nárůst prodeje výrobků s privátní značkou, tzv. „private label“, což je zboží, které zpravidla nabízejí obchodní řetězce jako levnější alternativu běžného výrobku prodávaného pod jménem externího dodavatele. Kupující “přehodnocují své potřeby”, dojde-li na to, jaký typ výrobku si koupí.

„Z pohledu zákazníků jsou důležité nejenom trvale nízké ceny, ale také různé slevové akce, u kterých se dá očekávat, že jejich intenzita se bude do budoucna zvyšovat.“ Říká Martin Tesař, partner v oddělení Audit Deloitte Česká republika.

„Z analýzy také vyplývá, že způsob myšlení zákazníků se změnil. Nedomníváme se, že aspekty kvality zboží, dostupnosti služeb se zcela vytratí z mysli zákazníků, nicméně tyto aspekty budou častěji porovnávány s cenou výrobků,“ říká Martin Tesař, partner v oddělení auditu společnosti Deloitte ČR. „V rámci analýzy jsou také popsány některé příležitosti, které mohou společnostem v těchto těžkých dobách pomoci. Jednou z těchto příležitostí je optimální nastavení cenové strategie. Z pohledu zákazníků jsou důležité nejenom trvale nízké ceny, ale také různé slevové akce, u kterých se dá očekávat, že jejich intenzita se bude do budoucna zvyšovat. Správné vyhodnocení chování zákazníků a jejich očekávání může společnostem napomoci při oslovování cílových zákaznických skupin,“ dodává na závěr Tesař.

Finanční rok 2007 byl pro společnosti ze spotřebního průmyslu dobrým rokem, vyhlídky se ale začínají kazit už v roce 2007. Celkové tržby 250 největších společností orientovaných na spotřební zboží dosáhly v roce 2007 téměř 3 biliony USD oproti 2,67 bilionu v roce 2006. Meziroční průměrná míra růstu 250 největších spotřebních společností v roce 2007 činila 10,6 procent. Nejvyšší tržby ze spotřebitelských společností vykázal korejský prodejce elektroniky Samsung Electronics (106,388 miliardy USD) před Hewlett-Packard Company (104,286 miliardy USD) a švýcarskou potravinářskou skupinou Nestlé (89,724 miliardy USD). Pak ovšem přišel rok 2008 a kreditní krize.

Více na NašePeníze.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní…
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Technologie
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít