Stížnosti na internetové obchody výrazně vzrostly

26. června 2006, 00:00 - připravil Přemysl Houžvička<br />
26. června 2006, 00:00

Spotřebitelé v Evropské unii mají stále velké problémy s internetovými obchodníky. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) loni v oblasti přeshraničního elektronického obchodu řešila 1834 stížností a sporů, zatímco v roce 2004 jich bylo 831. Nejvíce si lidé stěžovali na obchodníky z Německa, Velké Británie a Francie.

České centrum, které funguje od loňského jara, evidovalo v roce 2005 prvních 24 stížností a sporů na internetové obchodníky a dvě žádosti o informace.

„Stovky spotřebitelů nadále podávají síti ESC stížnosti poté, co zažily problémy s obchodníky na internetu, což dává jasně najevo, že přeshraniční trh v oblasti elektronického obchodu nefunguje tak dobře, jak bychom si přáli,“ řekl Zdeněk Sváta z českého centra. Dodal, že téměř polovina všech loňských stížností se týkala problémů s dodáním objednaného zboží. Ve čtvrtině případů si spotřebitelé stěžovali na kvalitu nebo stav objednaného výrobku.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče