Stížnosti na internetové obchody výrazně vzrostly

26. června 2006, 00:00 - připravil Přemysl Houžvička<br />
26. června 2006, 00:00

Spotřebitelé v Evropské unii mají stále velké problémy s internetovými obchodníky. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) loni v oblasti přeshraničního elektronického obchodu řešila 1834 stížností a sporů, zatímco v roce 2004 jich bylo 831. Nejvíce si lidé stěžovali na obchodníky z Německa, Velké Británie a Francie.

České centrum, které funguje od loňského jara, evidovalo v roce 2005 prvních 24 stížností a sporů na internetové obchodníky a dvě žádosti o informace.

„Stovky spotřebitelů nadále podávají síti ESC stížnosti poté, co zažily problémy s obchodníky na internetu, což dává jasně najevo, že přeshraniční trh v oblasti elektronického obchodu nefunguje tak dobře, jak bychom si přáli,“ řekl Zdeněk Sváta z českého centra. Dodal, že téměř polovina všech loňských stížností se týkala problémů s dodáním objednaného zboží. Ve čtvrtině případů si spotřebitelé stěžovali na kvalitu nebo stav objednaného výrobku.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít