Štiky českého byznysu v Plzeňském kraji

09. května 2005, 00:00 - admin
09. května 2005, 00:00

ŽEBŘÍČEK FIREM Rokycanský podnik Brusivo se stal druhým regionálním vítězem žebříčku Štiky českého byznysu. Žebříček vyhlašuje týdeník Profit ve spolupráci se společností Coface Intercredit Czechia.

ŽEBŘÍČEK FIREM Rokycanský podnik Brusivo se stal druhým regionálním vítězem žebříčku Štiky českého byznysu. Žebříček vyhlašuje týdeník Profit ve spolupráci se společností Coface Intercredit Czechia.

Nejdynamičtější firmou Plzeňského kraje je společnost Brusivo z Rokycan, která se zabývá velkoobchodním prodejem brusiva a výrobou brusných pasů. Na druhém místě našeho žebříčku se umístila švihovská firma Zihos, vyrábějící především zahradní mechanizaci a anténní držáky pro satelitní techniku. Bronzová příčka patří klatovské firmě Barentz, jež se zaměřuje na prodej a distribuci surovin pro potravinářské i nepotravinářské průmyslové aplikace.

„K prvenství firmy Brusivo přispěla především výborná rentabilita aktiv i vlastního kapitálu ve všech třech hodnocených letech. I společnost Zihos měla výbornou rentabilitu, ale v lepším umístění jí zabránil pokles obratu v roce 2003. Také třetí místo firmy Barentz je podloženo výbornou rentabilitou a velmi dobrou likviditou, i ona ale ztratila body za stagnující či dokonce mírně klesající obrat,“ okomentoval výsledky žebříčku ředitel Coface Intercredit Czechia Jiří Hylmar.

V celorepublikovém srovnání by Brusivo ziskem 671 bodů obsadilo 54. místo, společnosti Zikos by 655,2 bodu stačilo na 90. místo a firma Barentz by se s 653,3 bodu umístila na 97. místě.

Do žebříčku Štiky českého byznysu jsou zařazeny firmy se sídlem v daném kraji, které měly v hodnoceném tříletém období (nyní tedy v letech 2001 až 2003) obrat vyšší než jeden milion eur a zároveň splnily kvalifikační kritéria -alespoň jeden kladný výsledek hospodaření během hodnoceného období a schopnost dostát svým závazkům. Pro vlastní umístění v žebříčku je rozhodující hodnota Indexu 1000 CIC, který je počítán na základě pěti ekonomických kritérií: nárůstu obratu, ROE (poměru hospodářského výsledku po zdanění k vlastnímu kapitálu), ROA (poměru hospodářského výsledku po zdanění k celkovým aktivům), běžné likvidity a míry zadluženosti. Každé z těchto pěti základních kritérií je obodováno v rozmezí od nuly do 200. Z těchto dílčích hodnot je pak spočten celkový Index 1000 CIC. Firmy tak mohou získat maximálně 1000 bodů.

Jak vypadá „průměrná“ firma z první stovky nejdynamičtějších společností Plzeňského kraje? Jde o podnik s 230 zaměstnanci a obratem přes 720 milionů korun, který v roce 2003 vytvořil zisk vyšší než 70 milionů korun a jehož hodnota Indexu 1000 CIC dosahuje 497,7 bodu. To je hodnota poněkud nižší, než je průměr první stovky „štik“ za všech 14 krajů České republiky - ten činí 508,1 bodu.

Žebříčky Štiky českého byznysu jsou sestavovány na základě existující databáze Coface Intercredit Czechia. Hodnocení se ale může zúčastnit kterákoli tuzemská firma, jež organizátorům poskytne své ekonomické výsledky. V další příloze Profitu věnované podnikatelským setkáním, která vyjde 30. května, zveřejníme žebříček nejdynamičtějších firem Jihočeského kraje. Kompletní celorepublikové výsledky budou vyhlášeny na podzim - po vyhodnocení údajů za rok 2004.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče