Menu Zavřít

Štiky českého byznysu v Jihomoravském kraji

5. 9. 2005
Autor: Euro.cz

ŽEBŘÍČEK FIREM Brněnská společnost MP-Soft je vítězem jihomoravského žebříčku Štiky českého byznysu. Pořadí nejdynamičtějších firem vyhlašuje týdeník Profit ve spolupráci se společností Coface Intercredit Czechia.

ŽEBŘÍČEK FIREM Brněnská společnost MP-Soft je vítězem jihomoravského žebříčku Štiky českého byznysu. Pořadí nejdynamičtějších firem vyhlašuje týdeník Profit ve spolupráci se společností Coface Intercredit Czechia.

Nejdynamičtější firmou Jihomoravského kraje je brněnská společnost MP-Soft, zabývající se vývojem, výrobou a prodejem softwarových informačních systémů, například v oblasti práva nebo účetnictví. „První místo firma získala díky téměř pětinásobnému nárůstu za hodnocené tříleté období, výborné rentabilitě a optimální zadluženosti,“ zdůvodnil výsledek ředitel Coface Intercredit Czechia Jiří Hylmar. V celorepublikovém srovnání by MP-Soft obsadila výborné 18. místo.

Druhá příčka náleží společnosti Signum z Hustopečí u Brna, která se zaměřuje především na žárové zinkování a výrobu ocelových konstrukcí. Na třetí příčce pak s minimálním odstupem skončila firma Adam-zahradnická z Lelekovic, která působí jako velkoobchod dodávající okrasné dřeviny a travní semena. Obě tyto společnosti se mohou pochlubit výbornou rentabilitou. O jejich předním umístění dále rozhodla výborná likvidita v případě firmy Signum a optimální zadluženost v případě společnosti Adam-zahradnická. Charakteristiky první stovky nejdynamičtějších firem Jihomoravského kraje se zřetelně liší od průměrů všech krajů republiky (viz tabulka). Průměrný počet zaměstnanců je v tomto kraji v porovnání s celou republikou poloviční, zhruba poloviční je v průměru i jejich obrat. Naproti tomu hodnoty Indexu 1000 CIC jsou v Jihomoravském kraji vysoce nadprůměrné a patří k nejvyšším v republice. Do první stovky žebříčku se na jižní Moravě dostalo dvacet akciových společností, jedna veřejná obchodní společnost, jedna podnikající fyzická osoba a 78 společností s ručením omezeným.

Do žebříčku Štiky českého byznysu jsou zařazeny firmy se sídlem v daném kraji, které měly v hodnoceném tříletém období (nyní tedy v letech 2001 až 2003) obrat vyšší než jeden milion eur a zároveň splnily kvalifikační kritéria -alespoň jeden kladný výsledek hospodaření během hodnoceného období a schopnost dostát svým závazkům. Pro vlastní umístění v žebříčku je rozhodující hodnota Indexu 1000 CIC, který je počítán na základě pěti ekonomických kritérií: nárůstu obratu, ROE (poměru hospodářského výsledku po zdanění k vlastnímu kapitálu), ROA (poměru hospodářského výsledku po zdanění k celkovým aktivům), běžné likvidity a míry zadluženosti. Každé z těchto pěti základních kritérií je obodováno v rozmezí od nuly do 200. Z těchto dílčích hodnot je pak spočten celkový Index 1000 CIC. Firmy tak mohou získat maximálně 1000 bodů.

BRAND24

Žebříček Štiky českého byznysu je sestavován na základě existující databáze Coface Intercredit Czechia. Hodnocení se ale může zúčastnit kterákoliv domácí firma, která organizátorům poskytne své ekonomické výsledky.

CHARAKTERISTIKA FIREM Z TOP 100 ŽEBŘÍČKU

 Jihomoravský krajČeská republika
 Počet zaměstnanců 98,51 97,4 
 Obrat (2003, v mil. Kč)306,9 609,5 
 Zisk (2003, v mil. Kč)28,3 47,5 
 Index 1000 CIC604,3 508,1 
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).