Menu Zavřít

Stereotyp svého druhu

21. 7. 2003
Autor: Euro.cz

TrafikaAť už se to vezme z jakékoli strany, bude třeba návrh evropské směrnice proti sexuální stereotypizaci rozebrat, prohlédnout pod mikroskopem, některé části vyřadit - a jen možná se ze zbylých povede složit inspirativní věc.

BRAND24

Trafika

Ať už se to vezme z jakékoli strany, bude třeba návrh evropské směrnice proti sexuální stereotypizaci rozebrat, prohlédnout pod mikroskopem, některé části vyřadit - a jen možná se ze zbylých povede složit inspirativní věc. Protože je rozdíl, když někdo hodlá mýtit různé pojišťovací podmínky pro muže a ženy, jež mají objektivní základ, nebo hodlá bojovat proti stereotypně obsazovaným „rolím“ v reklamě, obzvláště hraničí-li s ponižováním nebo vytváří-li dojem, že méněcenné postavení ženy je normální. Je větší problém v tom, že když jde o prací prášky, je v hlavní roli žena, a když o auta muž, nebo v tom, že ty reklamy jsou v naprosté většině hloupinké (když už ne rovnou stupidní)? Jistěže jsou stereotypy unavující, obtěžující a svazující. Pro ženy i muže. Je ovšem možné je odstranit direktivně, naráz? Věřím tu spíše na evoluci než na revoluci. Představa, že vše lze řešit směrnicemi, je ovšem, obávám se, stereotypem svého druhu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).