Stát přehlíží nedodržování předpisů

04. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
04. dubna 2005, 00:00

MAJITEL FIRMY DOPTRANS SLAVOMIL ČERMÁK: Vaše firma sídlí ve Frýdlantu nad Ostravicí a vlastní jeden kamion. S jakými problémy se nyní potýká? Především je to daleko vyšší silniční daň, než je zvykem v zemích Evropské unie. Dále platíme až o 1,8 koruny za litr vyšší daň z minerálních olejů, než je tam zvykem.

MAJITEL FIRMY DOPTRANS SLAVOMIL ČERMÁK:

Vaše firma sídlí ve Frýdlantu nad Ostravicí a vlastní jeden kamion.

S jakými problémy se nyní potýká? Především je to daleko vyšší silniční daň, než je zvykem v zemích Evropské unie. Dále platíme až o 1,8 koruny za litr vyšší daň z minerálních olejů, než je tam zvykem. Nejhorší je, že se tyto prostředky nevracejí do infrastruktury. Podle Česmadu se dodá státu 115 miliard korun a zpět jde pouze kolem 30 miliard korun.

* Jak hodnotíte státní politiku ve vztahu k malým autodopravcům?

Nelíbí se mi zejména neřešení nerovnosti podmínek na přepravním trhu a přehlížení nezákonností ze strany státní správy - policie a celních orgánů. Jak jinak si mám vysvětlit zpoplatňování vjezdu ke státní správě (celnici), kde se dnes vybírá poplatek ve výši 150 až 300 korun i přesto, že celní správa platí majitelům objektů za stání kamionů 120 až 200 korun. Doklad přitom zní na použití cest a parkovacích ploch, ale za vjezd do těchto objektů na opravu nebo státní technickou kontrolu se neplatí. Dále je neúnosná benevolentní státní podpora některých dopravců. Názorným příkladem jsou tři dopravci na jedné autobusové lince - dva nemají na státní dotaci nárok a jeden potřebuje jezdit pod dotací…

Jezdíte pravidelně do zahraničí.

* Můžete trochu zhodnotit podmínky autodopravců v České republice a v cizině?

V cizině je zcela jiné jednání ze strany státu, neuděluje se tolik výjimek ze zákazu jízd pro nákladní auta, je tam jiná a lepší infrastruktura, jiný přístup k práci a tím i jiná služba v autodopravě. Nedochází tam například k přetěžování kamionů, jak je tomu u nás. Firmy se nemusejí podbízet pod cenu rentability dopravy a hlavně nesvádějí neúspěchy na malé dopravce.

* Dá se dnes uživit provozem jednoho kamionu?

Dá, pokud máte stabilní práci nebo dobrou spedici, která vám ji dává. Pak také musíte mít schopnost to vše sám zvládat. Na druhou stranu platí heslo: jeden kamion rovná se jedna starost.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní…
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Technologie
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít