Stát přehlíží nedodržování předpisů

04. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
04. dubna 2005, 00:00

MAJITEL FIRMY DOPTRANS SLAVOMIL ČERMÁK: Vaše firma sídlí ve Frýdlantu nad Ostravicí a vlastní jeden kamion. S jakými problémy se nyní potýká? Především je to daleko vyšší silniční daň, než je zvykem v zemích Evropské unie. Dále platíme až o 1,8 koruny za litr vyšší daň z minerálních olejů, než je tam zvykem.

MAJITEL FIRMY DOPTRANS SLAVOMIL ČERMÁK:

Vaše firma sídlí ve Frýdlantu nad Ostravicí a vlastní jeden kamion.

S jakými problémy se nyní potýká? Především je to daleko vyšší silniční daň, než je zvykem v zemích Evropské unie. Dále platíme až o 1,8 koruny za litr vyšší daň z minerálních olejů, než je tam zvykem. Nejhorší je, že se tyto prostředky nevracejí do infrastruktury. Podle Česmadu se dodá státu 115 miliard korun a zpět jde pouze kolem 30 miliard korun.

* Jak hodnotíte státní politiku ve vztahu k malým autodopravcům?

Nelíbí se mi zejména neřešení nerovnosti podmínek na přepravním trhu a přehlížení nezákonností ze strany státní správy - policie a celních orgánů. Jak jinak si mám vysvětlit zpoplatňování vjezdu ke státní správě (celnici), kde se dnes vybírá poplatek ve výši 150 až 300 korun i přesto, že celní správa platí majitelům objektů za stání kamionů 120 až 200 korun. Doklad přitom zní na použití cest a parkovacích ploch, ale za vjezd do těchto objektů na opravu nebo státní technickou kontrolu se neplatí. Dále je neúnosná benevolentní státní podpora některých dopravců. Názorným příkladem jsou tři dopravci na jedné autobusové lince - dva nemají na státní dotaci nárok a jeden potřebuje jezdit pod dotací…

Jezdíte pravidelně do zahraničí.

* Můžete trochu zhodnotit podmínky autodopravců v České republice a v cizině?

V cizině je zcela jiné jednání ze strany státu, neuděluje se tolik výjimek ze zákazu jízd pro nákladní auta, je tam jiná a lepší infrastruktura, jiný přístup k práci a tím i jiná služba v autodopravě. Nedochází tam například k přetěžování kamionů, jak je tomu u nás. Firmy se nemusejí podbízet pod cenu rentability dopravy a hlavně nesvádějí neúspěchy na malé dopravce.

* Dá se dnes uživit provozem jednoho kamionu?

Dá, pokud máte stabilní práci nebo dobrou spedici, která vám ji dává. Pak také musíte mít schopnost to vše sám zvládat. Na druhou stranu platí heslo: jeden kamion rovná se jedna starost.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít