Startují lety ve výšce nula

12. prosince 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
12. prosince 2005, 00:00

PENDOLINO Rychlovlak Pendolino má za sebou ostrý start provozu na trati mezi Prahou a Ostravou. Vlaky pro podnikatele, manažery či politiky. Vzdálenost přes 350 kilometrů mezi oběma městy zvládnou za necelých 3,5 hodiny. Dostat se vlakem z Prahy do Ostravy za dobu kratší než čtyři hodiny už je realita.

Z Prahy do Ostravy se nyní vlakem dostanete o téměř hodinu rychleji.

PENDOLINO Rychlovlak Pendolino má za sebou ostrý start provozu na trati mezi Prahou a Ostravou. Vlaky pro podnikatele, manažery či politiky. Vzdálenost přes 350 kilometrů mezi oběma městy zvládnou za necelých 3,5 hodiny.

Dostat se vlakem z Prahy do Ostravy za dobu kratší než čtyři hodiny už je realita. Slouží k tomu nové vlaky Českých drah -Pendolina. V pracovní den tuto trasu pojede šest párů vlaků vedených Pendolinem, o víkendu pak o jeden méně.

Podle nového jízdního řádu, který začal platit v neděli 11. prosince, mělo Pendolino jezdit i po jižní trase z Prahy do Bratislavy a Vídně. Konečnou zastávkou však zatím zůstane Břeclav. Důvodem je, že se nepodařilo dokončit potřebné zkoušky a získat nutná povolení pro provoz na kolejích cizích železničních správ. Tuto trasu Pendolino denně pojede na dvou párech vlaků kategorie InterCity.

JÍZDNÉ SE BUDE LIŠIT Zatímco na jižní trase do Břeclavi bude možné jezdit Pendolinem za běžné jízdné odpovídající kategorii InterCity, na trase do Ostravy bude dražší. Zde totiž navázaly České dráhy spolupráci s vlajkovým národním leteckým dopravcem Českými aeroliniemi na společném provozování „letů ve výšce nula,“ jak se SuperCity vlakům mezi Prahou a Ostravou začalo přezdívat. Tyto spoje totiž podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského nabídnou zcela jinou kvalitu cestování, než na kterou byli zatím cestující zvyklí . „Jízdenky na tento vlak se budou prodávat také podobně jako letenky, tedy prostřednictvím internetu. Cestujícím budou k dispozici speciální čekárny a vlakový personál bude plnit podobné funkce jako personál na palubě letadel ČSA,“ uvedl. Právě prodej jízdenek přes internet je do jisté míry milníkem v historii Českých drah. Až dosud se totiž jízdenky daly koupit prakticky pouze přímo u pokladen na jednotlivých nádražích. SPOJENÍ AŽ NA LETIŠTĚ Díky spolupráci drah a aerolinek je nyní možné koupit si letenku z Olomouce až třeba do Paříže. Takzvaný Airport Express pak zajistí pravidelné autobusové spojení nádraží v Praze-Holešovicích, kde zatím Pendolina končí, s pražským ruzyňským letištěm. „Cestující, kteří si koupí letenku například právě z Olomouce, budou mít v její ceně nejen cestu vlakem do Prahy, ale i cestu autobusem až na letiště,“ upozornila mluvčí ČSA Jitka Novotná. Nízkopodlažní autobusy budou mezi oběma body jezdit v půlhodinovém intervalu. Po dokončení posledních koridorových úseků by se měla jízdní doba vlaku ještě snížit. Konkrétně do Ostravy zhruba na tři hodiny, do Olomouce na dvě a do Brna také na dvě hodiny. CO NABÍZÍ PENDOLINO**

  • nákup cestovního dokladu přes internet
  • přednostní odbavení u expresních pokladen SC Pendolino
  • speciální čekárny ČD Lounge pro cestující 1. třídy a ČSA
  • parkovací místo pro osobní automobily na nádraží
  • garance místa
  • první plně nekuřácký vlak v dálkové přepravě ČD
  • palubní personál poskytující široké asistenční služby
  • denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky 1. třídy
  • přípojky elektrického proudu v 1. třídě

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče