Menu Zavřít

Startuje šestý ročník soutěže Biopotravina roku

16. 7. 2007
Autor: Euro.cz

Domácí výrobci potravin v bio kvalitě se letos pošesté mohou utkat o titul Česká biopotravina roku. Cílem akce je vedle propagace podpořit tuzemskou produkci biopotravin. Větší část rychle rostoucí poptávky je totiž kryta dovozy. Termín pro nominace bude letos až do 30. listopadu.

Vyhlášení výsledků se plánuje na březen příštího roku v rámci potravinářského veletrhu Salima.

BRAND24

Hlavní cenou je šek na 20 tisíc korun a právo užívat označení „Česká biopotravina roku 2007“ na vítězném výrobku. Porota hodnotí chuť, způsob zpracování a výroby a použité suroviny, ale i celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky, obal, přes celkový vzhled po marketing. Soutěž letos poprvé vyhlašuje ve spolupráci se Svazem ekologických zemědělců PRO-BIO Potravinářská komora.

Domácí nabídka ale zaostává za zájmem spotřebitelů. Ti v loňském roce utratili za biopotraviny podle šetření agentury Green marketing zhruba 760 milionů korun, což byl meziroční vzestup o 49 procent. Poptávku ale kryl z 56 procent dovoz. Biopotraviny v Česku představují stále méně než procento spotřeby potravin.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).