Startuje osmý ročník soutěže WebTop100

16. dubna 2009, 00:00 - Martin Březina
16. dubna 2009, 00:00

Osmý ročník soutěže WebTop100 oceňující kvalitu a profesionalitu webů nejúspěšnějších českých firem byl zahájen. Společnosti mohou přihlásit své firemní weby do 11 oborových žebříčků. Novinkou v hodnocení je speciální žebříček Marketingový nástroj. Pořadatelem soutěže je přední konzultační centrum Dobrý web.

Do hlavního žebříčku jsou automaticky zařazeny webové prezentace stovky nejvýznamnějších firem na základě žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven dle tržeb jednotlivých firem. Do některého z 11 oborových žebříčků se může přihlásit jakákoli firma podnikající v České republice s českými webovými stránkami.

Weby lze registrovat prostřednictvím internetového formuláře, který je k dispozici na stránkách soutěže WebTop100 (www.webtop100.cz/zebricky/prihlaska), a to až do 15. června 2009. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne na galavečeru uzavírajícím celodenní odbornou konferenci WebTop100.

Novinky WebTop100

Kromě oborových žebříčků mohou firmy své weby přihlásit do některé ze dvou speciálních kategorií, kterými jsou Microsite a Marketingový nástroj. V případě microsite jde o ne zcela tradiční webové prezentace nebo jejich části, které jsou určeny především k propagaci konkrétního výrobku či služby a často mívají komunitní charakter. Za marketingový nástroj lze považovat jakýkoli nástroj využívaný pro online propagaci firmy – může se jednat o speciální webovou aplikaci, část webu či reklamní kampaň. Důležitým kritériem hodnocení bude v případě marketingového nástroje samozřejmě i jeho efektivita.

PŘEHLED VYHLÁŠENÝCH OBOROVÝCH ŽEBŘÍČKŮ PRO ROK 2009:

Auto-moto

IT

Telekomunikace

Finance

Obchod a prodej

Průmysl

Energetika

Transport

E-shop

Potravinářství a gastronomie

Kultura

„Na základě loňského zájmu o kategorii Microsite, do níž se přihlásila celá řada zajímavých projektů, jsme se letos rozhodli rozšířit soutěž o další novinku, a to speciální žebříček určený pro on-line marketingové nástroje. Chceme tak reagovat na rostoucí oblibu těchto nových postupů, které si pomalu nacházejí místo vedle klasických prostředků propagace,“ upřesňuje vedoucí Dobrého webu Luboš Plotěný.

Hodnocení webů zajišťuje odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing, ale i z odborníků na daný segment podnikání. Každou webovou stránku zhlédne nejméně devět porotců, přičemž hodnocenými kritérii jsou použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele (http://www.webtop100.cz/zebricky/kriteria). Tímto způsobem je zajištěna maximální objektivita hodnocení.

Součástí projektu WebTop100 je kromě soutěže také celodenní odborná konference týkající se problematiky firemních webů a Klub WebTop100 (http://www.webtop100.cz/klub) sdružující manažery odpovědné za firemní internetové prezentace.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče