Menu Zavřít

Staropramen investuje čtvrt miliardy, většinu spolykají nové přepravky

26. 3. 2019
Autor: Staropramen

V souvislosti s výročím 150 let od svého založení oznámil smíchovský pivovar sérii investic o celkové hodnotě 250 milionů korun. Staropramen se chce zaměřit na nové obaly i snížení spotřeby vody.

Vlna investic částečně souvisí s novinkou v podobě nepasterizovaného piva, kterém tuzemská dvojka od začátku roku zaváží své hospody. Zhruba 15 milionů korun si tak vyžádalo nové mikrofiltrační zařízení, které zásobování gastronomie tepelně neupraveným pivem umožňuje.

„Díky mikrofiltraci jsme schopni zaručit, že pivo zůstane senzoricky stabilní po celou dobu. Od začátku roku tak můžete v hospodách najít tři naše značky Smíchov, Jedenáctku a Ležák v nepasterizované formě,“ uvedl sládek Staropramenu Zdeněk Lux.

Pijete Staropramen?

Podle něj chce pivovar zásobovat nepasterizovaným pivem všechny své hospody. Dalších 80 milionů si tak vyžádají nové výčepní technologie přímo v restauracích, přičemž 40 milionů připadne na nové sudy. Pivovar si od opatření slibuje, že nalákají více spotřebitelů do pohostinství, a tedy i k dražšímu pivu. Podle ředitele Staropramenu Petra Kovaříka dosahují navíc pohostinství s dobře ošetřeným pivem v průměru o 15 procent vyšších tržeb.

Největší balík z čtvrtmiliardové částky však nesměřuje do gastronomie, ale maloobchodu. Na celkem 100 milionů korun přijde pivovar kompletní obměna 950 tisíců přepravek na vratné lahve. Ta už částečně odstartovala loni a dokončena by měla být v letošním roce. Podle Luxe mají nové přepravky vyšší podíl recyklovatelných plastů a jsou snadněji omyvatelné.


Pivní ráj: Němci obdivně sledují boom pivovarů v Česku

Minipivovar, ilustrační foto


S tím souvisí i 57 milionů korun do nových technologií s nižší spotřebou energií a vody. Jde především o nový kotel a úspornější myčku se speciálními vstřiky, které ušetří až dvacet procent vody při vymývání lahví.

S přibývajícími suchy se omezení spotřeby vody stává důležitým tématem nejen pro Staropramen, ale i celé pivovarnictví. Aktivní v této oblasti jsou především pivovary ze skupiny Heineken. Pivovary se chlubí tím, že na výrobu jednoho litru piva spotřebují pouze 2,7 litru vody, což je řadí mezi nejšetrnější na světě.

BRAND24

Dále čtěte:

Koutský pivovar: někdo to křísí, jiný to zabije

Vzhled koutského pivovaru k návštěvě příliš neláká

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).