Starobrno očekává silného partnera

28. dubna 2003, 00:00 - Vít Smrčka, smrcka@profit.cz
28. dubna 2003, 00:00

Firma předpokládá posílení pozic a plánuje další investiceZměny u rakouské pivovarnické skupiny BBAG přinesou také nový poměr sil na tuzemském trhu s pivem.Na českém trhu s pivem je na "spadnutí" jedna z největších změn poslední doby.

Firma předpokládá posílení pozic a plánuje další investice

Změny u rakouské pivovarnické skupiny BBAG přinesou také nový poměr sil na tuzemském trhu s pivem.

Na českém trhu s pivem je na „spadnutí“ jedna z největších změn poslední doby. Jak Profit informoval, u páté největší pivovarnické skupiny Starobrno se zřejmě změní vlastnická struktura (Profit, číslo 16). Ke změně má dojít u vlastníka Starobrna, rakouské pivovarnické společnosti BBAG. O spojení s ní nejvíce usilují podle informací Profitu jihoafrická společnost SAB Miller, která v České republice ovládá Plzeňský Prazdroj, a belgický koncern Interbrew vlastnící Pražské pivovary. Na otázky Profitu v souvislosti s chystanými změnami odpovídali František Krakeš, předseda představenstva Starobrno, a. s., a tiskový mluvčí koncernu BBAG Michael Dickstein.

* Kdy se předpokládá změna u BBAG ?

F. Krakeš: Koncern BBAG nepředpokládá prodej, ale vstup silného partnera z pivovarnické branže, který mu pomůže splnit vytyčený cíl - stát se jedničkou ve střední Evropě.

M. Dickstein: Rozhodnutí o možném partnerství by mělo padnout do konce roku. V této věci jednáme a pracujeme na ní, ale bez jakéhokoliv časového tlaku.

* Vedou se v této souvislosti také jednání o Starobrnu? Navštívili zájemci o tento koncern rovněž brněnský a znojemský pivovar?

F. Krakeš: Starobrno, a. s. je součástí koncernu BBAG a vstup dalšího partnera do koncernu BBAG se přirozeně dotkne také skupiny Starobrno. V současné době probíhá fáze, kdy zájemci o vstup do společnosti BBAG získávají všechny potřebné informace. Zahraniční návštěvy v obou našich pivovarech jsou velmi časté a nelze vždy přesně specifikovat účel návštěvy.

M. Dickstein: Pro partnerství je důležité, aby se potencionální partneři mohli poznat již předem. To je důvod a cíl vzájemného „oťukávání“ a poznávání.

* Do jaké míry může tento prodej ovlivnit plány Starobrna, například v oblasti investic, obchodní strategie?

F. Krakeš: Opakuji ještě jednou, že záměrem BBAG není prodej, ale partnerství pro další rozvoj a v této souvislosti také posílení naší společnosti Starobrno, a. s.

M. Dickstein: Starobrnu se v posledních letech podařilo upevnit a vybudovat dobrou a optimální pozici na Moravě, a to s pomocí silných značek a technických investic. S tímto úspěchem jsme velice spokojeni a budeme tuto strategii prosazovat i v budoucnosti. Kolegové ze Starobrna budou v rámci této strategie pokračovat v investicích i nadále, což je důležité pro hospodářský úspěch firmy a to ať již v novém partnerském „svazku“ či bez něj.

* Nebudou se vyrábět v Brně také piva rakouských značek?

F. Krakeš: V rámci Starobrno, a. s. se nikdy nevyráběla piva rakouských značek a mateřská společnost žádný takový záměr nemá. Naším trvalým cílem je vyrábět pivo českého typu špičkové kvality a o tom, že se nám to daří svědčí všechna nejvyšší ocenění, která piva starobrněnských značek získala v uplynulém roce, zejména ČESKÉ PIVO ROKU 2002.

* Může prodej BBAG ohrozit vývoz piva Starobrno, zejména do Rakouska?

F. Krakeš: Jsme přesvědčeni o tom, že případný nový partner BBAG nejenže vývoz našeho piva neohrozí, ale dokonce by mohl naši exportní pozici upevnit. Speciálně v Rakousku má naše pivo velmi dobrý ohlas a spoustu příznivců.

* Nehrozí, že případným prodejem BBAG a ovládnutím Starobrna velkou tuzemskou pivovarnickou skupinou bude výroba piva v Brně a především Znojmě omezena, resp. zrušena?

F. Krakeš: Starobrno, a. s., je pátou největší tuzemskou pivovarnickou skupinou a nejvýznamnější pivovarnickou skupinou na jižní Moravě. Nelze si představit, že tento významný tržní podíl lze převést na jinou značku. Proto s důvěrou ve vlastní sílu připravujeme další významné investiční akce v příštích letech.

Podle předsedy představenstva Starobrno, a. s., Františka Krakeše i mluvčího koncernu BBAG Michaela Dicksteina (ve výřezu) jde nyní o fázi poznávání se s možnými partnery.

FOTO: ARCHIV

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče