Starobrno očekává silného partnera

28. dubna 2003, 00:00 - Vít Smrčka, smrcka@profit.cz
28. dubna 2003, 00:00

Firma předpokládá posílení pozic a plánuje další investiceZměny u rakouské pivovarnické skupiny BBAG přinesou také nový poměr sil na tuzemském trhu s pivem.Na českém trhu s pivem je na "spadnutí" jedna z největších změn poslední doby.

Firma předpokládá posílení pozic a plánuje další investice

Změny u rakouské pivovarnické skupiny BBAG přinesou také nový poměr sil na tuzemském trhu s pivem.

Na českém trhu s pivem je na „spadnutí“ jedna z největších změn poslední doby. Jak Profit informoval, u páté největší pivovarnické skupiny Starobrno se zřejmě změní vlastnická struktura (Profit, číslo 16). Ke změně má dojít u vlastníka Starobrna, rakouské pivovarnické společnosti BBAG. O spojení s ní nejvíce usilují podle informací Profitu jihoafrická společnost SAB Miller, která v České republice ovládá Plzeňský Prazdroj, a belgický koncern Interbrew vlastnící Pražské pivovary. Na otázky Profitu v souvislosti s chystanými změnami odpovídali František Krakeš, předseda představenstva Starobrno, a. s., a tiskový mluvčí koncernu BBAG Michael Dickstein.

* Kdy se předpokládá změna u BBAG ?

F. Krakeš: Koncern BBAG nepředpokládá prodej, ale vstup silného partnera z pivovarnické branže, který mu pomůže splnit vytyčený cíl - stát se jedničkou ve střední Evropě.

M. Dickstein: Rozhodnutí o možném partnerství by mělo padnout do konce roku. V této věci jednáme a pracujeme na ní, ale bez jakéhokoliv časového tlaku.

* Vedou se v této souvislosti také jednání o Starobrnu? Navštívili zájemci o tento koncern rovněž brněnský a znojemský pivovar?

F. Krakeš: Starobrno, a. s. je součástí koncernu BBAG a vstup dalšího partnera do koncernu BBAG se přirozeně dotkne také skupiny Starobrno. V současné době probíhá fáze, kdy zájemci o vstup do společnosti BBAG získávají všechny potřebné informace. Zahraniční návštěvy v obou našich pivovarech jsou velmi časté a nelze vždy přesně specifikovat účel návštěvy.

M. Dickstein: Pro partnerství je důležité, aby se potencionální partneři mohli poznat již předem. To je důvod a cíl vzájemného „oťukávání“ a poznávání.

* Do jaké míry může tento prodej ovlivnit plány Starobrna, například v oblasti investic, obchodní strategie?

F. Krakeš: Opakuji ještě jednou, že záměrem BBAG není prodej, ale partnerství pro další rozvoj a v této souvislosti také posílení naší společnosti Starobrno, a. s.

M. Dickstein: Starobrnu se v posledních letech podařilo upevnit a vybudovat dobrou a optimální pozici na Moravě, a to s pomocí silných značek a technických investic. S tímto úspěchem jsme velice spokojeni a budeme tuto strategii prosazovat i v budoucnosti. Kolegové ze Starobrna budou v rámci této strategie pokračovat v investicích i nadále, což je důležité pro hospodářský úspěch firmy a to ať již v novém partnerském „svazku“ či bez něj.

* Nebudou se vyrábět v Brně také piva rakouských značek?

F. Krakeš: V rámci Starobrno, a. s. se nikdy nevyráběla piva rakouských značek a mateřská společnost žádný takový záměr nemá. Naším trvalým cílem je vyrábět pivo českého typu špičkové kvality a o tom, že se nám to daří svědčí všechna nejvyšší ocenění, která piva starobrněnských značek získala v uplynulém roce, zejména ČESKÉ PIVO ROKU 2002.

* Může prodej BBAG ohrozit vývoz piva Starobrno, zejména do Rakouska?

F. Krakeš: Jsme přesvědčeni o tom, že případný nový partner BBAG nejenže vývoz našeho piva neohrozí, ale dokonce by mohl naši exportní pozici upevnit. Speciálně v Rakousku má naše pivo velmi dobrý ohlas a spoustu příznivců.

* Nehrozí, že případným prodejem BBAG a ovládnutím Starobrna velkou tuzemskou pivovarnickou skupinou bude výroba piva v Brně a především Znojmě omezena, resp. zrušena?

F. Krakeš: Starobrno, a. s., je pátou největší tuzemskou pivovarnickou skupinou a nejvýznamnější pivovarnickou skupinou na jižní Moravě. Nelze si představit, že tento významný tržní podíl lze převést na jinou značku. Proto s důvěrou ve vlastní sílu připravujeme další významné investiční akce v příštích letech.

Podle předsedy představenstva Starobrno, a. s., Františka Krakeše i mluvčího koncernu BBAG Michaela Dicksteina (ve výřezu) jde nyní o fázi poznávání se s možnými partnery.

FOTO: ARCHIV

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít