Starbucks plánuje expanzi

03. prosince 2010, 10:48 - Profit, TZ
03. prosince 2010, 10:48

Společnost Starbucks představila strategii pro další fázi svého růstu na konferenci investorů, která se koná každý druhý rok. Plány vychází z pokračujícího trendu, kdy se daří přilákat stále více zákazníků do kaváren Starbucks, a rostoucího obchodu v této klíčové oblasti.

Foto: Jakub Stadler

Předseda, prezident a výkonný ředitel Starbucks, Howard Schultz, nastínil vytvoření dlouhodobé hodnoty pro akcionáře. „Tvoříme pevné a jisté základy pro ziskový růst jak pro nový, tak i pro existující obchod, ” uvedl Schultz. „Další fáze růstu naší společnosti povede od jedinečné zkušenosti Starbucks, kterou zprostředkováváme našim zákazníkům přes koncept třetího místa, až ke každé části dne našich zákazníků, a to prostřednictvím četných značek a kanálů. Maloobchodní aktivity Starbucks v USA a vztah s našimi zákazníky vytvářejí základy, na kterých jsme postavili všechny naše trvalé hodnoty, které chceme zkombinovat s novými možnostmi četných kanálů, abychom tak akcelerovali model, jež jsme vytvořili, a který žádná jiná společnost nemůže napodobit.

Při diskuzi na téma “mýtus o nasycení USA” nastínil Cliff Burrows, prezident Starbucks Coffee U.S., pokračující velkou příležitost dosáhnout ziskového růstu na maloobchodním trhu v USA. Růst bude generován ze současných kaváren prostřednictvím rostoucí kapacity, rozšířeným využíváním jednotlivých částí dne, dále pomocí inovativní segmentace kaváren a nových konceptů a formátů ve strategických lokalitách. „Výrazně jsme zlepšili v uplynulých dvou letech ekonomiku jednotek v kavárnách,” prohlásil Burrows. „Nyní máme příležitost aplikovat tato rozsáhlá zlepšení na maloobchodní expanzi. Zákazníky oslovíme cílenými iniciativami jako je My Starbucks Rewards a Starbucks Digital Network, dále dodatečnou kapacitou v době největší špičky a využitím více částí dne.” Burrows také podotkl, že Starbucks v USA nebude rozšiřovat své kavárny tak rychle jako v minulosti, ale bude vyhledávat nové lokality v cílených oblastech a zaměřovat se na otevření jedné konkrétní kavárny v daném čase, aby tak bylo dosaženo významné příležitosti pro retailový růst.

Růst v maloobchodu mimo USA je rovněž centrálním prvkem strategie společnosti, a to prostřednictvím Starbucks International procházející prvním rokem víceleté transformace celé společnosti, jež je založená na úspěšné transformaci na americkém trhu. „Silné základy a poptávka zákazníků poskytují společnosti možnost akcelerovat růst na zavedených trzích jako je Kanada a Japonsko a nových rozvojových trzích jako je Čína, Brazílie, Indie a Rusko,” řekl John Culver, prezident Starbucks Coffee International. „Jsme potěšeni zejména reakcí, kterou vidíme u čínských zákazníků, a do roku 2015 počítáme s 1 500 kavárnami Starbucks v pevninské Číně.

Společnost také oznámila plány na vybudování divize týkající se prvotřídního baleného zboží pro zákazníky (CPG – consumer packaged goods). Pod vedením Jeffa Hasberryho, prezidenta Global Consumer Products and Foodservice, Starbucks vytváří infrastrukturu, která kombinuje to nejlepší ze svého marketingu a propagačních aktivit spolu se zkušenostmi v oblasti CPG. „Díky oslovování zákazníků svižným a efektivním způsobem v různých kategoriích, přes různé kanály a trhy, obchod Starbucks v oblasti CPG dosahuje vysokého zisku a stává se pro Starbucks důležitým a rostoucím obchodem globálního rozměru. Nový přímý model umožňuje autentický a efektivní sampling, možnost vybudovat skutečné partnerství s našimi retailovými zákazníky, získat si jejich důvěru a představit vybranou retailovou nabídku Starbucks potravinářskému světu,“ dodal Hansberry.

Vedle pokračující expanze ve svém retailové a potravinářské činnosti Starbucks buduje značky, jakou je např. Seattle’s Best Coffee, která cílí na růst s novými produkty Na závěr konference Troy Alstead, chief financial officer Starbucks, dodal: „Starbucks dosahuje kritického bodu, kdy se posouváme od zaměření na růst specializovaného retatilového byznysu v našich kavárnách na globální zákaznickou společnost s diversifikovanými růstovými platformami napříč mnohonásobnými kanály. Naším záměrem je získat větší podíl v konzumaci kávy a oslovování zákazníků kdykoliv a kdekoliv si chtějí vychutnat skvělou kávu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Auta
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000…
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Test: Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off-roady
Technologie
Opera se dotýká virtuální reality. Přehraje 360° video v Oculus Riftu a dalších zařízeních
Pirátství prodejům neubližuje, ukazuje studie EU, kterou neměl nikdo vidět
Paměti DDR5 by se mohly objevovat už od roku 2019. Takt až 6,4 GHz, VRM na modulech?
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Nové ZenFony 4 pro evropský trh jsou tu. Přinášíme podrobné srovnání
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít