Stále více lidí ovládá svůj účet přes internet

03. února 2003, 00:00 - Aleš Vokál, vokal@profit.cz
03. února 2003, 00:00

Češi si stále více zvykají nechodit do banky. K vyřízení běžných operací, třeba k zaplacení účtu za telefon, totiž stále častěji používají mobilní telefon či internet. Například v GE Capital Bank klienti provádějí přes 70 procent všech příkazů k úhradě automaticky bez návštěvy pobočky.

„Skoro 60 procent všech příkazů k úhradě je prováděno elektronicky. Připočteme-li trvalé příkazy k úhradě, je více než 71 procent všech transakcí prováděno automaticky bez návštěvy pobočky,“ řekl mluvčí GE Capital Bank Jan Hainz. V ostatních bankách tento poměr není natolik výrazný, přesto však vliv přímého bankovnictví výrazně roste. V České spořitelně klienti měsíčně provedou 20 až 23 procent všech transakcí přes přímé bankovnictví. „Pokud jde o počty výběrů hotovosti, prostřednictvím bankomatů nyní provádějí klienti asi 90 procent z celkového počtu hotovostních výběrů,“ dodala mluvčí spořitelny Klára Gajdušková. Banky se v poslední době stále více snaží klienty přimět, aby pro tyto běžné operace používali přímé bankovnictví a platební karty. V poslední době rovněž výrazně zdražili například výběry hotovosti na přepážce, rovněž poplatky za příkazy k úhradě zvýhodňují při využití telefonu či internetu. Poplatky za hotovostní operace jsou tak několikanásobně dražší.

(s využitím ČTK a novinky.cz)

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít