Stačí jen účinnější kontrola

01. srpna 2005, 00:00 - Václav Uhlíř
01. srpna 2005, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮPořád se mluví o tom, jak zlepšit bezpečnost na našich silnicích. Přijímají se drakonické zákony, které v mnoha případech postihnou slušné řidiče a které vytvoří jen další prostor pro buzeraci ze strany policistů, využívajících těch nejjednodušších možností pro vybírání pokut a zlepšování svých statistik.

HLASY ČTENÁŘŮ

Pořád se mluví o tom, jak zlepšit bezpečnost na našich silnicích. Přijímají se drakonické zákony, které v mnoha případech postihnou slušné řidiče a které vytvoří jen další prostor pro buzeraci ze strany policistů, využívajících těch nejjednodušších možností pro vybírání pokut a zlepšování svých statistik. Podobně jako se to děje teď, kdy vybírají pokuty za rychlou jízdu na bezpečných místech, místo aby daleko účinněji kontrolovali skutečnou padesátku uprostřed obce. Přitom řešení je jednoduché. Opravdu kontrolovat dodržování už stávajících zákonů. Tedy především měřit rychlost každý den na jiném místě - ne pořád na tom stejném, kde už každý řidič ví, že tam policisté pravidelně jsou. A kontrolu je nutné provádět skutečně neustále - ne jen v době různých akcí Kryštof, které se hned rozkřiknou. Není problém více kontrolovat ani dodržování zákazu předjíždění. Rychlejšímu provozu na našich dálnicích by pak prospěla kontrola dodržování takzvaného pravidla zipu (tomu by měla předcházet opravdu důsledná osvěta). Zácpy často vznikají kvůli tomu, že ho lidé neuplatňují nebo neznají. Podle předpisů a v zájmu plynulosti by řidiči měli před uzávěrkou dojet ve svém pruhu až k překážce a teprve pak se postupně řadili (zipem -jedno auto zleva, jedno auto zprava, opět zleva, opět zprava). Místo toho se už desítky metrů před překážkou sjíždějí do jednoho pruhu, takže ten druhý pak zůstává volný a umožňuje předjíždění autům, co (paradoxně) pravidlo zipu dodržují. Takže jeden pruh jede, zatímco druhý stojí, načež se oba zaseknou u překážky, kde dochází ke konfliktům. A miliony korun za opravu silnic se dají ušetřit důslednou kontrolou hmotnosti kamionů a podobně. Řešení existují, stačí jen chtít. Jedině tak bude na českých silnicích bezpečněji a pohodlněji.

**Václav Uhlíř

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Auta
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce…
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od Mercedesu AMG
Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
Technologie
Další velký útok ransomwaru zasáhl nezáplatované počítače. Nejvíce je postižena Ukrajina
Čtečky otisků schované v displejích přijdou příští rok. Umožní to tato technologie
Prohlížeč Vivaldi konečně dostane synchronizaci
AMD vydalo první Vegu 10, poloprofi kartu Radeon Vega Frontier Edition za 999$. Bez recenzí
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít