Spotřebitelé kritizují cenovou politiku mobilních operátorů

16. srpna 2004, 00:00 - (kt)
16. srpna 2004, 00:00

Sdružení obrany spotřebitelů kritizuje cenovou džungli, kterou vytvářejí mobilní operátoři. "Spotřebitel se pohybuje v cenové džungli vydán poskytovatelům služeb napospas," uvádí oficiální zpráva. Neúplné a nejasné ceníky operátorů kombinované s akčními nabídkami prý nedávají přehled o skutečné ceně služby.

„Zní to absurdně, nicméně v telekomunikacích to takhle funguje, každému spotřebiteli to vadí, ale jedinou obranou je nečerpat služby, protože v této oblasti se všichni konkurenti chovají stejně. Ovšem nepoužívat telefon je stejné jako nepoužívat elektrické spotřebiče či netopit. Prostě to nelze. Poskytovatelé toho pak zneužívají,“ konstatuje zpráva. Sdružení má jednoduchý návrh. Po vytočení čísla by se ve sluchátku ozvalo: „V áš hovor bude tarifikován cenou xx korun za jednu minutu.“ Pokud jde o aktivační poplatek, navrhuje sdružení jeho zrušení. „Asi jako není možné u obchodu vybírat peníze za to, že do něho vstupuji.“

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče