Spotřebitel chce výběr a dobré ceny

23. července 2007, 00:00 - (čtk)
23. července 2007, 00:00

NÁKUP POTRAVIN Při nákupu potravin lidé požadují větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky a lepší kvalitu. A to vše za dobré ceny. Pro většinu dnešních nakupujících jsou normou velká nákupní střediska s rozsáhlým sortimentem výrobků.

NÁKUP POTRAVIN Při nákupu potravin lidé požadují větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky a lepší kvalitu. A to vše za dobré ceny.

Pro většinu dnešních nakupujících jsou normou velká nákupní střediska s rozsáhlým sortimentem výrobků. Očekávají, že na regálech najdou všechno, co chtějí, a jsou stále méně tolerantní k vyprodání zásob. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Deloitte.

Pohodlnou dostupnost z místa bydliště uvedla jako nejdůležitější faktor při rozhodování, kde nakupovat, více než polovina nakupujících (53 procent). Shodně pro 42 procent spotřebitelů jsou důležité nižší ceny a kvalita za vynaložené prostředky. Nakupující si všímají také čerstvosti ovoce a zeleniny i celkové kvality zboží. Karty pro loajální zákazníky hrají roli jen pro 17 procent dotazovaných. Mění se také stravovací návyky společnosti, klesá obliba rychlého občerstvení a rostoucí počet domácností se vrací ke klasickému vaření bez polotovarů jako zdravější alternativě. „Potravinářské podniky mají šanci uspět při stále sílící konkurenci, pokud budou držet krok s těmito trendy,“ říká Martin Tesař ze společnosti Deloitte.

Více než dvě třetiny nakupujících podle průzkumu aktivně hledají nabídky druhého produktu zdarma a podobné speciální akce, ačkoli se zároveň neradi vzdávají možnosti koupit si něco pro radost – 29 procent dotázaných, kteří vyhledávají výhodné koupě, uvedlo, že nyní nakupuje více kvalitnějšího zboží než v minulosti.

„Spotřebitele budou lákat reklamní nabídky tří výrobků za cenu dvou či druhého výrobku zdarma, ale do košíku budou přidávat i drahé zboží prvotřídní kvality a luxusní doplňky, což je častá ukázka zásadního rozporu mezi záměrem a skutečným chováním,“ vysvětluje Tesař.

Nejčastější odpovědí na otázku, co mohou supermarkety a výrobci potravin udělat, aby lépe plnili požadavky zákazníků, byl větší výběr a pestrost nabídky. Na první místo ji zařadilo 16 procent respondentů. Následovaly nižší ceny, které upřednostňuje osm procent spotřebitelů.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít