Spotřebitel chce výběr a dobré ceny

23. července 2007, 00:00 - (čtk)
23. července 2007, 00:00

NÁKUP POTRAVIN Při nákupu potravin lidé požadují větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky a lepší kvalitu. A to vše za dobré ceny. Pro většinu dnešních nakupujících jsou normou velká nákupní střediska s rozsáhlým sortimentem výrobků.

NÁKUP POTRAVIN Při nákupu potravin lidé požadují větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky a lepší kvalitu. A to vše za dobré ceny.

Pro většinu dnešních nakupujících jsou normou velká nákupní střediska s rozsáhlým sortimentem výrobků. Očekávají, že na regálech najdou všechno, co chtějí, a jsou stále méně tolerantní k vyprodání zásob. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Deloitte.

Pohodlnou dostupnost z místa bydliště uvedla jako nejdůležitější faktor při rozhodování, kde nakupovat, více než polovina nakupujících (53 procent). Shodně pro 42 procent spotřebitelů jsou důležité nižší ceny a kvalita za vynaložené prostředky. Nakupující si všímají také čerstvosti ovoce a zeleniny i celkové kvality zboží. Karty pro loajální zákazníky hrají roli jen pro 17 procent dotazovaných. Mění se také stravovací návyky společnosti, klesá obliba rychlého občerstvení a rostoucí počet domácností se vrací ke klasickému vaření bez polotovarů jako zdravější alternativě. „Potravinářské podniky mají šanci uspět při stále sílící konkurenci, pokud budou držet krok s těmito trendy,“ říká Martin Tesař ze společnosti Deloitte.

Více než dvě třetiny nakupujících podle průzkumu aktivně hledají nabídky druhého produktu zdarma a podobné speciální akce, ačkoli se zároveň neradi vzdávají možnosti koupit si něco pro radost – 29 procent dotázaných, kteří vyhledávají výhodné koupě, uvedlo, že nyní nakupuje více kvalitnějšího zboží než v minulosti.

„Spotřebitele budou lákat reklamní nabídky tří výrobků za cenu dvou či druhého výrobku zdarma, ale do košíku budou přidávat i drahé zboží prvotřídní kvality a luxusní doplňky, což je častá ukázka zásadního rozporu mezi záměrem a skutečným chováním,“ vysvětluje Tesař.

Nejčastější odpovědí na otázku, co mohou supermarkety a výrobci potravin udělat, aby lépe plnili požadavky zákazníků, byl větší výběr a pestrost nabídky. Na první místo ji zařadilo 16 procent respondentů. Následovaly nižší ceny, které upřednostňuje osm procent spotřebitelů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít