Menu Zavřít

Sportsmeni za pultem

29. 10. 2007
Autor: Euro.cz

K přejmenování firmy z Drapy na Intersport dojde v horizontu týdnů

V lednu ohlásil Intersport záměr stát se do roku 2010 lídrem českého trhu se sportovním zbožím. A nyní se mu podařilo získat kontrolu v jednom z nejvýznamnějších tuzemských prodejců - v Drapa Sportu. Rakouský Intersport Österreich se tak stane jediným vlastníkem společností Sport Centrum Drapa a Drapa Sport Czech, přitom již na jaře Rakušané získali v těchto firmách podíl 76 procent. „K přejmenování v obchodním rejstříku z Drapy na Intersport dojde v horizontu týdnů. Nejpozději od příštího jara budou přejmenovány všechny prodejny. Dnes máme šestnáct obchodů, dvanáct již bylo rebrandováno a přestavěno dle konceptu Intersportu,“ říká nový ředitel Sport Centrum Drapy Vít Podešva.

EURO: Na ostatních trzích spíše hledáte franšízanty, v Česku kupujete existujícího hráče. Měníte strategii? PODEŠVA: Trh sportovních potřeb v Česku je již poměrně dost rozdělen. Akvizice existující společnosti s vlastními prodejnami byla nejrychlejším způsobem, jak získat zajímavý tržní podíl. Navíc nákup zavedené firmy vytváří dobré výchozí podmínky pro dosažení cíle stát se jedničkou trhu. Současný podíl koupené Drapy činí asi deset až dvanáct procent trhu sportovních potřeb ve specializovaných prodejnách - tedy bez hypermarketů.

EURO: Média psala, že se Drapě v poslední době příliš nedařilo. Jaké plánujete změny? PODEŠVA: Vstup Intersportu přinese silnou značku, velkou nákupní sílu a zejména osvědčené know-how. To vše je ovšem určitý „hardware“, který vyžaduje „software“, a tím jsou zaměstnanci, na jejichž kvalitu se zaměříme. Prodejní personál je totiž u nás klíčový, naši prodavači musejí umět dobře poradit. Sám jsem mohl poznat rozdíl mezi vedením rozhovoru se zákazníkem u rakouského a českého prodejce. Ten rakouský má výborné produktové znalosti, často sport provozuje. Má tedy zboží vyzkoušené a dokáže je věrohodněji nabízet.

EURO: Budete tedy více investovat do vzdělání zaměstnanců? PODEŠVA: V tomto ohledu se v Drapě zanedbávalo. My se však musíme nejprve přesvědčit, že máme opravdu lidi, jimž má smysl vzdělání poskytnout. V Česku musí jít vzdělávání oběma směry, tedy v oblasti prodejních technik i ve znalostech produktů. A hlavně hledat pracovníky se zájmem o danou sportovní disciplínu. Musíme též nabízet zajímavé podmínky - nejen finanční, ale i kulturu společnosti, možnosti dalšího vzdělávání a osobního rozvoje. Dát lidem více peněz je nejjednodušší, ale na to jako první zapomenou. Proto je třeba pěstovat pocit sounáležitosti a hrdosti na svého zaměstnavatele. Lidé ochotní pracovat jako prodavači navíc chybějí. Nejde jen o mzdy, maloobchod má bohužel nižší prestiž než jiná odvětví.

EURO: V Česku je silná konkurence v oblasti sportovního zboží, jak chcete o zákazníky bojovat? PODEŠVA: Intersport zákazníkům celosvětově garantuje řadu záruk a jednou z nejdůležitějších jsou nejnižší ceny. Koupí-li klient u nás výrobek a jinde jej najde levněji, rozdíl mu dorovnáme. Dále nabízíme vlastní značky Intersportu, kde garantujeme nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou. Ta je proti značkovým produktům při srovnatelných parametrech až o polovinu nižší. V Rakousku mají naše značky v některých kategoriích podíl až dvaceti procent, v Česku to je méně, ale prodej roste. Kromě vlastních exkluzivních značek začneme nabízet produkty velkých producentů vyráběných na základě dohody pouze pro nás. Výrobek stále nese značku Nike nebo Puma, ale koupíte jej výhradně v prodejnách Intersportu. Navíc se chceme zapojit do sportovního dění na místní úrovni. V Rakousku jsou naše obchody navázány na sportovní kluby, které kupříkladu za firemní logo na dresech získávají sportovní zboží za lepší ceny.

EURO: Jak bude probíhat další expanze Intersportu v Česku? PODEŠVA: Máme celkem šestnáct obchodů, do konce roku přibudou prodejny v Liberci a Mladé Boleslavi. Pro příští rok je jisté otevření nejméně tří dalších obchodů přímo v naší režii. Kromě toho porosteme i prostřednictvím franšízových partnerů. Chceme, aby každý rok přibyly minimálně tři prodejny vlastní a tři partnerské. Navíc v Česku spustíme i rakouský koncept Ski Rental (půjčování sportovního zboží - pozn. red). První by měl být spuštěn příští zimu, do pěti let chceme mít patnáct filiálek. Nyní již probíhají jednání se zájemci.

BRAND24

EURO: Na jaře jste převzali velkou prodejnu v pražském Myslbeku, kterou opustil konkurenční Gigasport. Jaké zde máte výsledky? PODEŠVA: Denně nám tudy projde hodně přes tisíc zákazníků, nakoupí jich asi pět stovek. Musíme tedy ještě zapracovat na zvýšení úrovně prodejních poradců, ale celkově jsme spokojeni.

EURO: Češi slyšívají na cenu. Nebojíte se, že budou nakupovat stále více v hypermarketech? PODEŠVA: Toho se nebojím. Jsou známy příklady bickylů z hypermarketu za 2500 až tři tisíce korun, kdy s tím kolem leckdy ani nedojedete domů. Myslím, že zákazníci nechtějí chyby opakovat, a proto si často při dalším nákupu rozmyslí, kde jej uskuteční. Řetězce navíc pokrývají spektrum výrobky, které my ani pokrývat nechceme. Určitě bychom dokázali mít nejnižší cenu, ale poškodilo by to jméno naší společnosti.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).