Spořitelna se stala cílem phishingu

03. března 2008, 00:00 - (jan)
03. března 2008, 00:00

Dalšímu z pokusů o vylákání přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví čelili minulý týden klienti České spořitelny.

Během týdne se objevily hned dva různé phishingové e-maily. Méně důvěryhodný z nich lákal přihlašovací údaje v angličtině. Druhý, důmyslnější, informoval potenciální oběť o nezdařené transakci v internetovém bankovnictví v češtině a odkazoval na podvrženou, ale věrohodně vyhlížející stránku banky. Ta opět vyžadovala potvrzení uživatelského jména a hesla.

Spořitelna své klienty varovala před reakcí na tyto e-maily na svých stránkách. „Nemáme informace o tom, že by kdokoli z klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen. I pokud by někdo na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu SERVIS 24 zneužít,“ informovala banka s tím, že nikdy s klienty nekomunikuje prostřednictvím elektronické pošty. K potvrzení transakce v on-line bankovnictví navíc Česká spořitelna používá autorizační SMS.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče