Spořitelna se stala cílem phishingu

03. března 2008, 00:00 - (jan)
03. března 2008, 00:00

Dalšímu z pokusů o vylákání přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví čelili minulý týden klienti České spořitelny.

Během týdne se objevily hned dva různé phishingové e-maily. Méně důvěryhodný z nich lákal přihlašovací údaje v angličtině. Druhý, důmyslnější, informoval potenciální oběť o nezdařené transakci v internetovém bankovnictví v češtině a odkazoval na podvrženou, ale věrohodně vyhlížející stránku banky. Ta opět vyžadovala potvrzení uživatelského jména a hesla.

Spořitelna své klienty varovala před reakcí na tyto e-maily na svých stránkách. „Nemáme informace o tom, že by kdokoli z klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen. I pokud by někdo na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu SERVIS 24 zneužít,“ informovala banka s tím, že nikdy s klienty nekomunikuje prostřednictvím elektronické pošty. K potvrzení transakce v on-line bankovnictví navíc Česká spořitelna používá autorizační SMS.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče