Spor dopravců na severu Čech

21. března 2005, 00:00 - admin
21. března 2005, 00:00

hlasy čtenářů (reakce na sérii článků o autobusové lince mezi Libercem a Prahou) Se zájmem sleduji tyto články i čtenářskou diskuzi, která se pod nimi objevila. Ráda bych reagovala na názory, které říkají, že je zbytečné řadit linku mezi Libercem a Prahou do dopravní obslužnosti (a tedy do dotací), protože je zisková.

hlasy čtenářů

(reakce na sérii článků o autobusové lince mezi Libercem a Prahou)

Se zájmem sleduji tyto články i čtenářskou diskuzi, která se pod nimi objevila. Ráda bych reagovala na názory, které říkají, že je zbytečné řadit linku mezi Libercem a Prahou do dopravní obslužnosti (a tedy do dotací), protože je zisková.

Stačí se totiž podívat na podobnou situaci, která je (nejen v České republice) třeba v poštovních službách nebo v telekomunikacích. Jedna firma má za povinnost obsloužit opravdu každého, poštou i telefonem, i když žije třeba na odlehlé samotě někde v horách. To je samozřejmě velice prodělečné. A právě jako kompenzaci za to ji stát nabízí exkluzivní konkurenceprosté prostředí i v ziskových oblastech daného trhu. Podle mne je to v pořádku.

Jaroslava Franková

Dotace na dopravní obslužnost by měly jít jen tam, kde jsou potřeba. Je to průhledné a efektivní řešení. Kraj se sice snaží ušetřit tím, že umožňuje dopravci vydělat na ziskové lince do Prahy. Jenže je to za cenu špatných služeb pro cestující, kteří jsou odkázáni na jedinou firmu. Podívejme se právě na ten Telecom nebo poštu - až konkurence je donutila nabízet zákazníkům lepší služby. Takže tam, kde je zájem konkurenčních firem, dejme šanci volnému trhu. A jen tam, kam nikdo jezdit nechce, směřujme jasně určené dotace.

čtenář Pavel

Starosta Jindřichovic pod Smrkem mate veřejnost. Jeho vyjádření vyznívá tak, že pokud nebude dotovaná linka mezi Prahou a Libercem (a Jindřichovicemi), bude město úplně odřízlé od světa. To vůbec není pravda. Naopak není žádný důvod, proč by kraj měl dotovat autobusovou dopravu z Liberce do Jindřichovic, když tam - v prakticky stejné trase -jezdí i vlak. Ten dokonce jezdí častěji než autobus. Navíc vlak celou trasu ujede za hodinu a půl, tedy za úplně stejnou dobu jako autobus. Mám tam chalupu a autobus prakticky nepoužívám. Nevím, proč bych ho ze svých daní měla dotovat pro pár lidí z Jindřichovic, kteří jsou líní použít vlak. Naopak se přimlouvám za to, aby se v podobných případech tyto zbytečné dotace co nejdříve zrušily.

Marie Hájková, Liberec

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Technologie
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít