Spor dopravců na severu Čech

21. března 2005, 00:00 - admin
21. března 2005, 00:00

hlasy čtenářů (reakce na sérii článků o autobusové lince mezi Libercem a Prahou) Se zájmem sleduji tyto články i čtenářskou diskuzi, která se pod nimi objevila. Ráda bych reagovala na názory, které říkají, že je zbytečné řadit linku mezi Libercem a Prahou do dopravní obslužnosti (a tedy do dotací), protože je zisková.

hlasy čtenářů

(reakce na sérii článků o autobusové lince mezi Libercem a Prahou)

Se zájmem sleduji tyto články i čtenářskou diskuzi, která se pod nimi objevila. Ráda bych reagovala na názory, které říkají, že je zbytečné řadit linku mezi Libercem a Prahou do dopravní obslužnosti (a tedy do dotací), protože je zisková.

Stačí se totiž podívat na podobnou situaci, která je (nejen v České republice) třeba v poštovních službách nebo v telekomunikacích. Jedna firma má za povinnost obsloužit opravdu každého, poštou i telefonem, i když žije třeba na odlehlé samotě někde v horách. To je samozřejmě velice prodělečné. A právě jako kompenzaci za to ji stát nabízí exkluzivní konkurenceprosté prostředí i v ziskových oblastech daného trhu. Podle mne je to v pořádku.

Jaroslava Franková

Dotace na dopravní obslužnost by měly jít jen tam, kde jsou potřeba. Je to průhledné a efektivní řešení. Kraj se sice snaží ušetřit tím, že umožňuje dopravci vydělat na ziskové lince do Prahy. Jenže je to za cenu špatných služeb pro cestující, kteří jsou odkázáni na jedinou firmu. Podívejme se právě na ten Telecom nebo poštu - až konkurence je donutila nabízet zákazníkům lepší služby. Takže tam, kde je zájem konkurenčních firem, dejme šanci volnému trhu. A jen tam, kam nikdo jezdit nechce, směřujme jasně určené dotace.

čtenář Pavel

Starosta Jindřichovic pod Smrkem mate veřejnost. Jeho vyjádření vyznívá tak, že pokud nebude dotovaná linka mezi Prahou a Libercem (a Jindřichovicemi), bude město úplně odřízlé od světa. To vůbec není pravda. Naopak není žádný důvod, proč by kraj měl dotovat autobusovou dopravu z Liberce do Jindřichovic, když tam - v prakticky stejné trase -jezdí i vlak. Ten dokonce jezdí častěji než autobus. Navíc vlak celou trasu ujede za hodinu a půl, tedy za úplně stejnou dobu jako autobus. Mám tam chalupu a autobus prakticky nepoužívám. Nevím, proč bych ho ze svých daní měla dotovat pro pár lidí z Jindřichovic, kteří jsou líní použít vlak. Naopak se přimlouvám za to, aby se v podobných případech tyto zbytečné dotace co nejdříve zrušily.

Marie Hájková, Liberec

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít