Spor dopravců na severu Čech

21. března 2005, 00:00 - admin
21. března 2005, 00:00

hlasy čtenářů (reakce na sérii článků o autobusové lince mezi Libercem a Prahou) Se zájmem sleduji tyto články i čtenářskou diskuzi, která se pod nimi objevila. Ráda bych reagovala na názory, které říkají, že je zbytečné řadit linku mezi Libercem a Prahou do dopravní obslužnosti (a tedy do dotací), protože je zisková.

hlasy čtenářů

(reakce na sérii článků o autobusové lince mezi Libercem a Prahou)

Se zájmem sleduji tyto články i čtenářskou diskuzi, která se pod nimi objevila. Ráda bych reagovala na názory, které říkají, že je zbytečné řadit linku mezi Libercem a Prahou do dopravní obslužnosti (a tedy do dotací), protože je zisková.

Stačí se totiž podívat na podobnou situaci, která je (nejen v České republice) třeba v poštovních službách nebo v telekomunikacích. Jedna firma má za povinnost obsloužit opravdu každého, poštou i telefonem, i když žije třeba na odlehlé samotě někde v horách. To je samozřejmě velice prodělečné. A právě jako kompenzaci za to ji stát nabízí exkluzivní konkurenceprosté prostředí i v ziskových oblastech daného trhu. Podle mne je to v pořádku.

Jaroslava Franková

Dotace na dopravní obslužnost by měly jít jen tam, kde jsou potřeba. Je to průhledné a efektivní řešení. Kraj se sice snaží ušetřit tím, že umožňuje dopravci vydělat na ziskové lince do Prahy. Jenže je to za cenu špatných služeb pro cestující, kteří jsou odkázáni na jedinou firmu. Podívejme se právě na ten Telecom nebo poštu - až konkurence je donutila nabízet zákazníkům lepší služby. Takže tam, kde je zájem konkurenčních firem, dejme šanci volnému trhu. A jen tam, kam nikdo jezdit nechce, směřujme jasně určené dotace.

čtenář Pavel

Starosta Jindřichovic pod Smrkem mate veřejnost. Jeho vyjádření vyznívá tak, že pokud nebude dotovaná linka mezi Prahou a Libercem (a Jindřichovicemi), bude město úplně odřízlé od světa. To vůbec není pravda. Naopak není žádný důvod, proč by kraj měl dotovat autobusovou dopravu z Liberce do Jindřichovic, když tam - v prakticky stejné trase -jezdí i vlak. Ten dokonce jezdí častěji než autobus. Navíc vlak celou trasu ujede za hodinu a půl, tedy za úplně stejnou dobu jako autobus. Mám tam chalupu a autobus prakticky nepoužívám. Nevím, proč bych ho ze svých daní měla dotovat pro pár lidí z Jindřichovic, kteří jsou líní použít vlak. Naopak se přimlouvám za to, aby se v podobných případech tyto zbytečné dotace co nejdříve zrušily.

Marie Hájková, Liberec

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít