Spolehlivost na kolech. Volvo V40.

23. června 2003, 00:00 - Karel Nový
23. června 2003, 00:00

I těsně před uvedením nového modelu stojí za to se na V40 podívatKonzervativní linie, charakteristický "přeškrtnutý" chladič a vysoká úroveň bezpečnosti, takové je ve zkratce "základní" osobní Volvo V40.Masku má V40 o poznání menší než její větší bratři, zato boční linie a výraz světlometů je prakticky tentýž.

I těsně před uvedením nového modelu stojí za to se na V40 podívat

Konzervativní linie, charakteristický „přeškrtnutý“ chladič a vysoká úroveň bezpečnosti, takové je ve zkratce „základní“ osobní Volvo V40.

Masku má V40 o poznání menší než její větší bratři, zato boční linie a výraz světlometů je prakticky tentýž. V íce rozdílů v designu postřehne zanícený pozorovatel spíše v kokpitu. Klasicky postavený přístrojový panel o čtyřech kulatých budících a charakteristicky plochá středová konzola - takové je i V olvo V40. Trochu závistivě pokukuje po svých dražších sourozencích v tloušťce dveří a v prostoru na zadních sedadlech. Ale pragmaticky nahlíženo: i V40 nabízí posádce nadprůměrnou bezpečnost a díky honbě za moderními materiály se podařilo snížit i váhu. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru pro kolena i vzrostlým postavám, to ovšem jen díky vybrání v zádech předních opěradel. Palubní počítač se zbytečně malým displayem v dolní části otáčkoměru je ovládán jednoduchým otočným knoflíkem na středové konzole. Zbytek ovládacích prvků vozu je bezproblémový. Volvo pro model V40 nabízí šest motorů. Jen dva jsou přitom dieselové a ty navíc není možné kombinovat s automatickým řazením. Všechny agregáty jsou úsporné a zvlášť benzinové 1.8 a 2.0 mají sympatický tah při akceleraci. V jízdních vlastnostech nezůstává V40 nic dlužné věhlasu značky - ze stability ho v razantní zatáčce nevyvede ani rozhoupání při nejistém vedení řízení.

Jak na DPH

Odpis daně z nového Volva dokáže zařídit stejně jako u jiných kombíků lehká mříž v záhlaví druhé řady sedadel. Zde přijde i s montáží na 25 tisíc korun. Pohybuje se na ližinách, takže je možné ji dotáhnout po složení zadních sedáků až za záda předních. Z Volva V40 je podle technického průkazu Montážní vozidlo, na jeho prestiži ale nenápadná přepážka neubere.

Na co to auto je?

Na reprezentaci a odvoz lidí, na kterých hodně záleží. Řeč je totiž o historické pověsti značky a bezpečnosti. Volvo, i když v řadě V40 jde „jen“ o základní model, má dodnes ipřes expanzi lidovějších automobilek do luxusního segmentu stále ještě příchuť respektu k úspěchu. Jde o vozy masivní a určené spíš na delší pohodlné cestování v přijatelných nákladech.

Volvo je otázka rozhodnutí, tvrdí účetní Marek Netolický

* Jako majitel malé účetní firmy se cítíte být typický uživatel Volva?

Ale vůbec ne, je to otázka sympatií. Loni jsem byl ve Skandinávii. Lidé se mi tam zdáli pohodoví. A pohodová jsou i jejich auta.

* Může být pravda, že by se účetní praktik rozhodoval jen takhle ryze emotivně?

Pokud považujete špičku v bezpečnosti, technickou spolehlivost, prestiž značky a praktičnost za jen a jen emoce, pak ano. Sympatií to začne, pak přijde rozhodnutí.

Technické parametry a cena

Volvo V40 1.8 16V

Obsah motoru 1783 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 90 kW

Točivý moment 170Nm

Maximální rychlost 200km/h

Zrychlení z 0 na 100 10,5s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě neuvedeno

Spotřeba na dálnici neuvedeno

Spotřeba průměrná 7,8 l/l00km

Provozní hmotnost 1355kg

Délka 4516 mm

Šířka 1716 mm

Výška 1425 mm

Zavazadlový prostor 413/1421 dm3

Objem nádrže 60l

Cena 670000 Kč

Hodnocení

+ KLADY

+ Prestiž značky

+ Vysoká pasivní bezpečnost

+ Technická životnost

+ Kůží obšité sedačky

+ Prostor v interiéru

- ZÁPORY

- Vysoké ceny doplňků

- Nákladnější servis

- Vysoký práh kufru

- Méně odkládacích kapes

- Malý displej počítače

Zvláštní pozornost zaslouží: komické kapsy na přední hraně předních sedaček.

FOTO: VOLVO (4x)

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče