Menu Zavřít

Spojili jsme catering s produkcí

15. 8. 2005
Autor: Euro.cz

BLUE&GREEN: Martin Hakr nesnáší jednotvárnost a údajně miluje modrou a zelenou barvu. Proto v roce 1999 opustil funkci manažera hotelu a cateringové společnosti a se svým společníkem Karlem Šulcem založil společnost Blue&Green Catering Production. Dnes se jeho firma řadí mezi deset největších cateringových společností v České republice.

BLUE&GREEN: Martin Hakr nesnáší jednotvárnost a údajně miluje modrou a zelenou barvu. Proto v roce 1999 opustil funkci manažera hotelu a cateringové společnosti a se svým společníkem Karlem Šulcem založil společnost Blue&Green Catering Production. Dnes se jeho firma řadí mezi deset největších cateringových společností v České republice. * Jak ve vašem případě funguje spojení cateringu a produkční činnosti? Po založení firmy jsme se věnovali především cateringu, ale již tenkrát jsme nosili v hlavách myšlenku spojit catering s produkcí. V cateringu jako takovém je silná konkurence, proto jsme se rozhodli nabídnout daleko širší spektrum souvisejících služeb. A také jsem chtěl dělat lépe a různoroději práci, která mne baví, nemám rád stereotyp. Dnes jsou u nás cateringové a produkční aktivity zhruba v rovnováze. Získáme-li klienta, snažíme se mu nabídnout co možná nejúplnější servis. * Co to znamená „nejúplnější servis“?

Navrhujeme a realizujeme dekorace, máme svůj vlastní fundus kostýmů a rekvizit, mobiliář, dřevěné betlémy, vánoční dekorace. Zajišťujeme technický servis, párty stany a další nezbytnosti. Fungujeme také jako hudební a kulturní agentura s napojením na většinu umělců populární scény, zajistíme hudební produkci jakéhokoli žánru, od symfonického orchestru po cimbálovku. Nabídnout můžeme vystoupení kouzelníků a kejklířů, případně karikaturistu. Samozřejmostí je dopravní servis, kde můžeme nabídnout autobusy, limuzíny, veterány, ale také vyhlídkové lety letadlem, vrtulníkem či balonem. Stále častěji pořádáme teambuildingové akce, součástí našich služeb je konferenční servis a zajišťování ubytovaní i realizace služebních cest.

* V oboru se pohybujete poměrně dlouho, takže můžete sledovat trendy. Co právě „frčí“ v cateringu?

Určitě se zákazníci stále více přiklánějí k čerstvým a lehkým moderním pokrmům s množstvím ovoce a zeleniny. Jsou ovšem i tací, kteří vyžadují tradiční českou kuchyni - zabíjačkové hody a podobně. Dříve se rauty a slavnostní hostiny neobešly bez všelijakých plněných mas, rolád, nadívaných krocanů a podobných pokrmů, dnes jsou populární třeba ryby a sushi. Mnoho klientů už chápe, že společenská akce není jen o jídle a pití, ale o celkovém sladění dojmů účastníků. Často velmi dobře vyzní akce, kde je jen omezené občerstvení, ale o to zajímavější aranžmá a program.

* A trendy v produkci? Tam cítíme rostoucí nároky klientů. Každý, kdo pořádá nějakou společenskou akci, chce svým způsobem originál, ne kopii. A také pokud možno v novém prostředí. Jelikož ale pro řadu klientů pracujeme pravidelně, je například v Praze těžké najít podvanácté nové neotřelé prostředí. Snažíme se proto zákazníky učit, že se musejí do stejných prostor vracet třeba a měnit aranžmá akcí. * Jsou klienti stále náročnější? Rostou zároveň nároky na technické vybavení a výpravnost produkce. V loňském roce jsme ovšem paradoxně zaznamenali trend v omezování rozpočtů na akce tohoto typu, tedy za stejný či nižší rozpočet očekávali klienti více muziky. Jen pro zajímavost - naše ceny se za oněch pět let fungování firmy prakticky nezvedly, přestože náklady na veškeré vstupy rostou. * O akce jakého typu mají v současné době klienti největší zájem? A o jaké prostory?

Témata úzce souvisejí s prostory. Většinou se podle prostoru ladí téma a naopak. Neutuchající jedničkou je pořád párty ve stylu dvacátých či třicátých let. To je vděčný program, v kterém je široká možnost inovací, takže akce nikdy nevypadá stejně, byť má stejné prvky. Těmi jsou casina, herny, sázky, prohibice apod. Populární jsou samozřejmě vánoční večírky všech stylů, vděčné jsou také různé kontinentální párty. Nadnárodní společnosti pak často dělají párty ve stylu míst, kde mají pobočky, neboť chtějí ukázat alespoň zlomek kultury příslušných destinací. Čím dál častěji přicházejí požadavky na nadčasové akce, případně akce typu sci-fi. Ty jsou náročné na efekty a na prostor, takže jsou i nákladnější. Nevyzní dobře, pokud se na nich klient snaží šetřit.

BRAND24

* A pokud jde o prostory? V Praze je to poměrně jednoznačná otázka. Klienti chtějí stále nové a nové atraktivní a netradiční prostory, takže se musíme ohlížet po různých garážích, starých průmyslových halách, ateliérech a podobných prostorech, kde můžeme pomocí dekorací vytvořit lákavá prostředí. Občas si připadáme jako lovci či hledači zajímavých míst. Jinak se pochopitelně stále velkému zájmu těší různé historické objekty. * Kolik máte zaměstnanců? Máme 25 stálých zaměstnanců. V Praze jsou kromě sídla firmy, kde funguje produkční část, ještě dvě další provozovny. V Brně máme malou produkční pobočku, která zajišťuje akce na území celé Moravy. Co se týká výroby, máme dostatečné zázemí a kapacity na zajištění akcí pro dva a půl tisíce lidí. Horní hranice ale prakticky neexistuje, protože pokud bychom dostali větší zakázku, není problém se pro ni dovybavit a angažovat externí spolupracovníky. Tím, že většina akcí se koná „v terénu“, často pro nás musí v jednom okamžiku pracovat sto i více lidí najednou. * Jakou největší akci jste dosud zaštiťovali? Co do počtu lidí byla zatím největší předloňská veselá letní párty pro Oskar Mobil, kde se sešlo přes 1700 osob, ve spolupráci s Fondem ohrožených dětí jsme několikrát realizovali dětský den na zámku Ječniště, kde se během dne vystřídá přes 2500 lidí. A pokud jde o prestiž, jsme rádi, že jsme byli v roce 2002 jedněmi z těch, kteří se mohli podílet na cateringu pro účastníky summitu NATO. * Při které akci jste zatím narazili na vlastní limity? Která vám dala nejvíc zabrat?

S ohledem na veškerá bezpečnostní opatření, personální náročnost, logistiku a časovou náročnost byl hodně složitý právě summit NATO. Ale nakonec vše dobře dopadlo a vysloužili jsme si skvělé reference.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).