Spíše na asfalt než do terénu

07. dubna 2008, 00:00 - Erich Handl
07. dubna 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 4007 A CITROEN C-CROSSER - Po letech odmlky nabídly značky Peugeot a Citroen, sdružené v koncernu PSA, auto do terénu. Jde o modely 4007 a C-Crosser, které se vyrábějí v Japonsku na linkách Mitsubishi. Jedná se vlastně o jeden vůz, jehož dvě varianty se liší jen v karosářských detailech.

Od dob Peugeotu P4, což byl džíp dodávaný v osmdesátých letech minulého století francouzské armádě, se koncern PSA nepochlubil plnokrevným terénním autem. Až loni navázal spolupráci s japonskou značkou Mitsubishi a letos obě automobilky začaly vyrábět společný model. Ten se prodává jako Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser a Peugeot 4007. Profit měl možnost vyzkoušet oba posledně jmenované stroje v redakčním dvojtestu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser nabízejí možnost odpočtu DPH, který je podmíněn přestavbou na N1. Úprava vyjde na 20 tisíc korun. Díky relativně velkému kufru mohou auta sloužit k převážení nákladů, s přepážkou ale zmizí výhoda třetí řady sedadel.

Obě auta jsou v podstatě stejná, verze se odlišují jen designovými prvky karoserie. U Citroenu je maska chladiče vyzdobena šípy, u Peugeotu zase typickým lvíčkem. Zádě jsou hodně podobné, interiéry i motory stejné. Vůz je koncipován jako robustní SUV s pohonem všech kol, které může sjíždět z asfaltu do terénu. Kabina je prostorná, pojme až sedm cestujících. Vnitřek působí hodně japonsky. Charakterizuje ho kvalitní zpracování, ale také až příliš velké množství plastů. Za velikost a praktičnost je třeba pochválit kufr. Pojme v pětimístné verzi zhruba 500 litrů nákladu, v případě potřeby posádka může vztyčit z podlahy třetí řadu sedadel.

TECHNICKÉ ÚDAJE

modely - Peugeot 4007, Citroen C-Crosser 2,2 HDI

  • *typ vozu - sedmimístné SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 200 km/hod zrychlení 0-100 - 9,9 sekundy spotřeba - 7,2 litru /100 km kufr - 441 litrÛ (Citroen 510 l.) cena 4007 - 929 tisíc Kč cena C-Crosser** - 925 tisíc Kč

Cestování v obou autech je, navzdory sportovně naladěnému podvozku, hodně komfortní. Odpružení je skvělé, jízda mírně houpavá, v zatáčkách ale jistá. Testovaný turbodiesel 2,2 HDI patří k francouzské klasice, která má kultivovaný chod a solidní spotřebu. V autě se člověk cítí spíše jako v limuzíně než v terénním stroji. Řidič může přepínat z pohonu dvou kol na čtyři, v případě potřeby poslat více síly do zadních kol, ale tím je množina terénních prvků vyčerpána. Zcela chybí výbava potřebná do hlubokého bláta či prudkého stoupání – redukce převodů a uzávěrka diferenciálu. Při testu jsme postrádali také potřebnou světlou výšku pro zdolávání překážek. Se 178 milimetry (respektive 174 milimetr u C-Crossera) je vůz dokonce nižší než Škoda Octavia Scout.

Minusem obou aut je tedy skutečnost, že jsou to vozy spíše na silnici než do terénu. Krkonošské závěje nebo polní cestu ale bez problémů zvládnou. Jsou také dostatečně reprezentativní pro majitele úspěšné firmy. Tomu odpovídá jejich cena, která se v závislosti na výbavě pohybuje kolem jednoho milionu korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče