Spíše k reprezentaci, než k podnikání

23. května 2005, 00:00 - ERICH HANDL
23. května 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - BMW ŘADY 3 Tvrdá konkurence na trhu podnikatelských limuzín přinutila výrobce k neustálému zvětšování karoserie. Platí to i o novém BMW řady 3. Profit otestoval variantu s turbodieselem pod kapotou. Nový bavorák se zakulatil, z limuzíny je teď spíše sportovní sedan.

VYZKOUŠELI JSME - BMW ŘADY 3

Tvrdá konkurence na trhu podnikatelských limuzín přinutila výrobce k neustálému zvětšování karoserie. Platí to i o novém BMW řady 3. Profit otestoval variantu s turbodieselem pod kapotou.

Nový bavorák se zakulatil, z limuzíny je teď spíše sportovní sedan. Je delší i širší než jeho předchůdce, má také větší rozvor. Mírně narostl i objem zavazadlového prostoru. Není divu, na trhu je nabito. O podnikatele tu bojuje Audi A4, Mercedes C, VW Passat či Ford Mondeo. A tak automobilky přidávají centimetry.

Je ale nová trojka skutečně tak prostorná, jak tvrdí výrobce? Rozvor se zvětšil o 35 milimetrů na 2,76 metru, takže vzadu je skutečně více místa pro nohy. Ale už to neplatí o hlavě, velká postava se pod střechu nasouká jen s obtížemi. Vpředu jsme si připadali spíše jako v menším BMW 1, všude málo místa, do auta se nastupuje spíše jako do tanku. Zklamáním je také kufr. Zavazadlový prostor nabízí 460 litrů, což není málo, ale vinou úzkého vstupního otvoru a stropní přihrádky se do něho nevejdou větší krabice.

A co turbodiesel, o němž se předpokládá, že bude nejprodávanější variantou modelu? Stojí o sedmdesát tisíc korun více než nejlevnější „benzin“, ale nám se líbil. V průměru dokáže jezdit za šest a půl litru nafty na sto kilometrů jízdy, jde přitom pěkně za plynem.

Přesto nelze nové BMW pro praktické podnikání doporučit. Je to spíše sportovní auto, určené k reprezentaci. Pro denní ježdění nabízí konkurence výhodnější řešení. Například VW Passat, o kterém jsme psali před týdnem (Profit 20/2005), má v kabině i kufru více místa a vyjde zhruba o 200 tisíc korun levněji.

CO NÁS ZKLAMALO

Bavorák se sice prodloužil, ale na zadních sedadlech je málo místa pro hlavy.

Také vpředu jsme si připadali spíše jako v menším BMW 1. Zavazadlový prostor nabízí 460 litrů, což není málo, ale vinou úzkého vstupního otvoru a stropní přihrádky se do něj nevejdou větší krabice.

* TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu čtyřdvéřový sedan

Motor naftový čtyřválec

Objem válců dva litry

Max. výkon 120 kW

Zrychlení 0-100 8 sekund

Spotřeba 6,5 l/100 km

Cena (320d) 911 200 Kč

Foto autor| foto: BMW

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi…
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce je ve hvězdách
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od Mercedesu AMG
Technologie
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Honor 9 je v Česku. Přetahuje se s OnePlus 5, kdo toho za 13 tisíc nabídne víc
Malá legenda vstoupila do Windows Storu. IrfanView nabízí rychlé prohlížení a konverzi obrázků
Další velký útok ransomwaru zasáhl nezáplatované počítače. Nejvíce je postižena Ukrajina
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít