Spíše k reprezentaci, než k podnikání

23. května 2005, 00:00 - ERICH HANDL
23. května 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - BMW ŘADY 3 Tvrdá konkurence na trhu podnikatelských limuzín přinutila výrobce k neustálému zvětšování karoserie. Platí to i o novém BMW řady 3. Profit otestoval variantu s turbodieselem pod kapotou. Nový bavorák se zakulatil, z limuzíny je teď spíše sportovní sedan.

VYZKOUŠELI JSME - BMW ŘADY 3

Tvrdá konkurence na trhu podnikatelských limuzín přinutila výrobce k neustálému zvětšování karoserie. Platí to i o novém BMW řady 3. Profit otestoval variantu s turbodieselem pod kapotou.

Nový bavorák se zakulatil, z limuzíny je teď spíše sportovní sedan. Je delší i širší než jeho předchůdce, má také větší rozvor. Mírně narostl i objem zavazadlového prostoru. Není divu, na trhu je nabito. O podnikatele tu bojuje Audi A4, Mercedes C, VW Passat či Ford Mondeo. A tak automobilky přidávají centimetry.

Je ale nová trojka skutečně tak prostorná, jak tvrdí výrobce? Rozvor se zvětšil o 35 milimetrů na 2,76 metru, takže vzadu je skutečně více místa pro nohy. Ale už to neplatí o hlavě, velká postava se pod střechu nasouká jen s obtížemi. Vpředu jsme si připadali spíše jako v menším BMW 1, všude málo místa, do auta se nastupuje spíše jako do tanku. Zklamáním je také kufr. Zavazadlový prostor nabízí 460 litrů, což není málo, ale vinou úzkého vstupního otvoru a stropní přihrádky se do něho nevejdou větší krabice.

A co turbodiesel, o němž se předpokládá, že bude nejprodávanější variantou modelu? Stojí o sedmdesát tisíc korun více než nejlevnější „benzin“, ale nám se líbil. V průměru dokáže jezdit za šest a půl litru nafty na sto kilometrů jízdy, jde přitom pěkně za plynem.

Přesto nelze nové BMW pro praktické podnikání doporučit. Je to spíše sportovní auto, určené k reprezentaci. Pro denní ježdění nabízí konkurence výhodnější řešení. Například VW Passat, o kterém jsme psali před týdnem (Profit 20/2005), má v kabině i kufru více místa a vyjde zhruba o 200 tisíc korun levněji.

CO NÁS ZKLAMALO

Bavorák se sice prodloužil, ale na zadních sedadlech je málo místa pro hlavy.

Také vpředu jsme si připadali spíše jako v menším BMW 1. Zavazadlový prostor nabízí 460 litrů, což není málo, ale vinou úzkého vstupního otvoru a stropní přihrádky se do něj nevejdou větší krabice.

* TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu čtyřdvéřový sedan

Motor naftový čtyřválec

Objem válců dva litry

Max. výkon 120 kW

Zrychlení 0-100 8 sekund

Spotřeba 6,5 l/100 km

Cena (320d) 911 200 Kč

Foto autor| foto: BMW

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít