Spíše k reprezentaci, než k podnikání

23. května 2005, 00:00 - ERICH HANDL
23. května 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - BMW ŘADY 3 Tvrdá konkurence na trhu podnikatelských limuzín přinutila výrobce k neustálému zvětšování karoserie. Platí to i o novém BMW řady 3. Profit otestoval variantu s turbodieselem pod kapotou. Nový bavorák se zakulatil, z limuzíny je teď spíše sportovní sedan.

VYZKOUŠELI JSME - BMW ŘADY 3

Tvrdá konkurence na trhu podnikatelských limuzín přinutila výrobce k neustálému zvětšování karoserie. Platí to i o novém BMW řady 3. Profit otestoval variantu s turbodieselem pod kapotou.

Nový bavorák se zakulatil, z limuzíny je teď spíše sportovní sedan. Je delší i širší než jeho předchůdce, má také větší rozvor. Mírně narostl i objem zavazadlového prostoru. Není divu, na trhu je nabito. O podnikatele tu bojuje Audi A4, Mercedes C, VW Passat či Ford Mondeo. A tak automobilky přidávají centimetry.

Je ale nová trojka skutečně tak prostorná, jak tvrdí výrobce? Rozvor se zvětšil o 35 milimetrů na 2,76 metru, takže vzadu je skutečně více místa pro nohy. Ale už to neplatí o hlavě, velká postava se pod střechu nasouká jen s obtížemi. Vpředu jsme si připadali spíše jako v menším BMW 1, všude málo místa, do auta se nastupuje spíše jako do tanku. Zklamáním je také kufr. Zavazadlový prostor nabízí 460 litrů, což není málo, ale vinou úzkého vstupního otvoru a stropní přihrádky se do něho nevejdou větší krabice.

A co turbodiesel, o němž se předpokládá, že bude nejprodávanější variantou modelu? Stojí o sedmdesát tisíc korun více než nejlevnější „benzin“, ale nám se líbil. V průměru dokáže jezdit za šest a půl litru nafty na sto kilometrů jízdy, jde přitom pěkně za plynem.

Přesto nelze nové BMW pro praktické podnikání doporučit. Je to spíše sportovní auto, určené k reprezentaci. Pro denní ježdění nabízí konkurence výhodnější řešení. Například VW Passat, o kterém jsme psali před týdnem (Profit 20/2005), má v kabině i kufru více místa a vyjde zhruba o 200 tisíc korun levněji.

CO NÁS ZKLAMALO

Bavorák se sice prodloužil, ale na zadních sedadlech je málo místa pro hlavy.

Také vpředu jsme si připadali spíše jako v menším BMW 1. Zavazadlový prostor nabízí 460 litrů, což není málo, ale vinou úzkého vstupního otvoru a stropní přihrádky se do něj nevejdou větší krabice.

* TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu čtyřdvéřový sedan

Motor naftový čtyřválec

Objem válců dva litry

Max. výkon 120 kW

Zrychlení 0-100 8 sekund

Spotřeba 6,5 l/100 km

Cena (320d) 911 200 Kč

Foto autor| foto: BMW

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče