Spíš na reprezentaci než do lesa

16. dubna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
16. dubna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU TRIBECA Značka Subaru byla dosud úspěšná u českých lesnických společností, které si kupovaly její menší terénní model Forrester. Nyní je v nabídce v podnikatelské verzi i větší Tribeca. Je to dobrý tip pro firmu? Japonci původně model vyvinuli pro movité zákazníky v USA.

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU TRIBECA Značka Subaru byla dosud úspěšná u českých lesnických společností, které si kupovaly její menší terénní model Forrester. Nyní je v nabídce v podnikatelské verzi i větší Tribeca. Je to dobrý tip pro firmu?

Japonci původně model vyvinuli pro movité zákazníky v USA. Napovídá tomu název vozu i jeho cena. Tribeca je totiž luxusní čtvrť v New Yorku, český ceník auta začíná částkou 1,2 milionu korun. Co za to lze čekat? Robustní sportovně-užitkové auto se stálým pohonem všech kol, které uveze až sedm lidí. Má trochu avantgardní tvary karoserie i interiéru, nabízí hodně místa a pohodlí.

Impozantní je hlavně palubní deska, která řidiče obtáčí v půlkruhu. Jako byste seděli za kniplem tryskového letadla. Hodně netradiční je možnost posunu a polohování zadních sedadel.

Při redakčním testu prokázalo auto výborné jízdní vlastnosti. Má rychlé starty a benzinový třílitrový boxer jej ve spojení s pětistupňovým automatem dokáže pohánět až dvousetkilometrovou rychlostí.

Mušky se ale najdou. Zadní prostřední sedadlo je spíše nouzové, to platí i o dvou místech ve třetí řadě. Automat má mírné prodlevy v nástupech. Tribeca má stálý pohon všech kol jako všechna ostatní Subaru, v terénu by ale přišly vhod uzávěrka diferenciálu a redukce. Bez nich do těžkých podmínek nelze jet.

Nepříjemný je také pohled na ukazatel stavu paliva, který má podle výrobce zobrazovat průměrných 12 litrů benzinu na sto kilometrů, ale řekne si také o patnáct. Chtělo by to úspornější diesel, ten ale značka nenabízí a nabízet nebude.

Letošní facelift vozu, který se představil v New Yorku, má naopak ještě silnější benzinový šestiválec o zvýšeném objemu 3,6 litru. Tribeca tedy je a zůstane spíše exkluzivní hračkou pro bohaté Američany, v Česku ji lze doporučit jen jako reprezentativní SUV pro majitele úspěšné firmy. Pro skutečné podnikání v těžkém terénu se nehodí.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model B9 Tribeca 3,0 Executive

typ vozu pětimístné SUV

motor benzinový šestiválec

max. výkon 180 kilowattů

max. rychlost 195 km/hod

zrychlení 0-100 9,7 sekundy

spotřeba 12,3 l/100 km

kufr 450 litrů

cena 1 378 800 Kč vč. DPH

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Tribeca je spíše drahou hračkou pro úspěšné než tahounem do terénu. Nákladový prostor má sice solidních 450 litrů a Subaru nechce příplatek za montáž přepážky, na převážení nákladu či práci v lese se ale na trhu najdou levnější auta.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Auta
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle…
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
Technologie
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Malování zastřeleno nebude. Microsoft ho „uklidí“ do Windows Storu
Intel nový ovladač pro SoC Cloverview nevydá. Jak to bude s podporou Windows 10?
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít