Spíš na reprezentaci než do lesa

16. dubna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
16. dubna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU TRIBECA Značka Subaru byla dosud úspěšná u českých lesnických společností, které si kupovaly její menší terénní model Forrester. Nyní je v nabídce v podnikatelské verzi i větší Tribeca. Je to dobrý tip pro firmu? Japonci původně model vyvinuli pro movité zákazníky v USA.

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU TRIBECA Značka Subaru byla dosud úspěšná u českých lesnických společností, které si kupovaly její menší terénní model Forrester. Nyní je v nabídce v podnikatelské verzi i větší Tribeca. Je to dobrý tip pro firmu?

Japonci původně model vyvinuli pro movité zákazníky v USA. Napovídá tomu název vozu i jeho cena. Tribeca je totiž luxusní čtvrť v New Yorku, český ceník auta začíná částkou 1,2 milionu korun. Co za to lze čekat? Robustní sportovně-užitkové auto se stálým pohonem všech kol, které uveze až sedm lidí. Má trochu avantgardní tvary karoserie i interiéru, nabízí hodně místa a pohodlí.

Impozantní je hlavně palubní deska, která řidiče obtáčí v půlkruhu. Jako byste seděli za kniplem tryskového letadla. Hodně netradiční je možnost posunu a polohování zadních sedadel.

Při redakčním testu prokázalo auto výborné jízdní vlastnosti. Má rychlé starty a benzinový třílitrový boxer jej ve spojení s pětistupňovým automatem dokáže pohánět až dvousetkilometrovou rychlostí.

Mušky se ale najdou. Zadní prostřední sedadlo je spíše nouzové, to platí i o dvou místech ve třetí řadě. Automat má mírné prodlevy v nástupech. Tribeca má stálý pohon všech kol jako všechna ostatní Subaru, v terénu by ale přišly vhod uzávěrka diferenciálu a redukce. Bez nich do těžkých podmínek nelze jet.

Nepříjemný je také pohled na ukazatel stavu paliva, který má podle výrobce zobrazovat průměrných 12 litrů benzinu na sto kilometrů, ale řekne si také o patnáct. Chtělo by to úspornější diesel, ten ale značka nenabízí a nabízet nebude.

Letošní facelift vozu, který se představil v New Yorku, má naopak ještě silnější benzinový šestiválec o zvýšeném objemu 3,6 litru. Tribeca tedy je a zůstane spíše exkluzivní hračkou pro bohaté Američany, v Česku ji lze doporučit jen jako reprezentativní SUV pro majitele úspěšné firmy. Pro skutečné podnikání v těžkém terénu se nehodí.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model B9 Tribeca 3,0 Executive

typ vozu pětimístné SUV

motor benzinový šestiválec

max. výkon 180 kilowattů

max. rychlost 195 km/hod

zrychlení 0-100 9,7 sekundy

spotřeba 12,3 l/100 km

kufr 450 litrů

cena 1 378 800 Kč vč. DPH

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Tribeca je spíše drahou hračkou pro úspěšné než tahounem do terénu. Nákladový prostor má sice solidních 450 litrů a Subaru nechce příplatek za montáž přepážky, na převážení nákladu či práci v lese se ale na trhu najdou levnější auta.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče