Spartánský tahoun na farmu

04. srpna 2008, 08:00 - Erich Handl
04. srpna 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN PICKUP - Po dvouleté přestávce se na český trh vrací Nissan Pickup, tentokrát s modelovým označením NP300 a novým motorem splňujícím normu Euro 4. Užitkový vůz umožňuje odpočet DPH a prodává se za 546 800 korun.

Nový Nissan Pickup NP300 je zmenšeninou nákladního auta, má kabinu a korbu. Vyrábí se s žebřinovým rámem a ve třech provedeních kabin – Single Cab, King Cab a Double Cab – pro dva nebo pět lidí. Pod kapotou je nový dva

a půl litrový turbodiesel s přímým vstřikováním paliva a mezichladičem stlačeného vzduchu. Nabízí nejvyšší výkon 98 kilowattů a krouticí moment 304 Nm. Průchodnost terénem zajišťuje přiřaditelný pohon všech kol, auto se chlubí stoupavostí 38 stupňů a schopností projet téměř půl metru hlubokou vodu. Auto na korbě uveze zhruba tunu nákladu.

JAK SE HODÍ K PODNÍKÁNÍ

Pickup NP300 je homologován v užitkové kategorii N1, umožňuje odpočet DPH bez dodatečných úprav. Hodí se farmářům, stavebníkům, řemeslníkům nebo lesníkům. Použitelný je i pro tahání jachty.

Jaké jsou naše dojmy z testu? Nový pickup vypadá moderně, ale trochu konzervativně. Užitkové vlastnosti auta jsou skvělé. Z ložné plochy se dá bez problémů shrnout materiál lopatou, její kovové dno se dobře čistí. Zadní čelo korby lze sklopit do roviny s ložnou plochou nebo až dolů v úhlu 90 stupňů. Nepraktická pro pracovní auto se nám zdála jen stříbrná metalíza – ta se v terénu nebo na stavbě lehce poškrábe.

Kabina našeho vozu byla spartánsky vybavená, jako v nákladním autě. Skla oken se stahovala manuálně, chybělo centrální zamykání, zrcátka na slunečních clonách a dokonce i nastavení vnějších zpětných zrcátek z kabiny. Zájemce nemůže v základu počítat ani s rádiem. U auta určeného na práci je to v pořádku, ale nemuselo by pak stát více než půl milionu korun. Jediným prvkem luxusu byly paradoxně textilní koberečky na podlaze, což není pro čištění automobilu zrovna optimální. Když už spartánský vůz na práci, tak s gumovými podložkami, které se dobře oplachují.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Nissan Pickup NP300 King Cab typ vozu - dvoumístný pickup motor - čtyřválcový diesel objem válců - 2,5 litru max. výkon - 98 kilowattů max. rychlost - 160 km/hod spotřeba - 9,1 litru/100 km užitečná hmotnost - 1115 kilogramů cena** - 546 800 Kč

A co jízda? Nissan odvedl dobrou práci na silnici i v terénu. Na asfaltu má silný motor vlastnosti traktoru, ale dokáže se nakonec rozjet na solidních 160 kilometrů v hodině. Jde dobře odspodu, ale musí se brzy řadit. Při přeřazování, přesném a tvrdém, jsme cítili setrvačnost otáček – agregát si je drží ještě nějaký čas po ubrání plynu, zřejmě kvůli méně variabilnímu turbodmychadlu.

V terénu je NP300 výkonný, už na štěrku je ale nutné přiřadit pohybem páky pohon všech čtyř kol. Jinak zadní náprava pod lehkou zádí prokluzuje. Se „čtyřkou“ navíc nemá vůz tendence ke smyku a lépe drží stopu. V terénu je skvělá zadní tuhá náprava, která na normální silnici dost skáče, ale v blátě ji člověk ocení. Nový pickup nenabízí žádné velké pohodlí, je hlučný a málo komfortní, ale v práci je to tahoun. A to v pravém slova smyslu – jeho síla dovoluje zapojit brzděný přívěs s maximální hmotností tři tuny. Je to typické auto na farmu, do lesa nebo na stavbu.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče