Spar v Česku chystá expanzi

13. listopadu 2006, 00:00 - (čtk)
13. listopadu 2006, 00:00

INVESTICEObchodní řetězec Spar, který nyní v Česku provozuje pouze velké hypermarkety Interspar, letos na tuzemském trhu zahájí budování rozsáhlé sítě malých supermarketů. Do pěti let jich firma chce otevřít 100 až 150. První bude zprovozněn letos v prosinci v Třebíči.

INVESTICE

Obchodní řetězec Spar, který nyní v Česku provozuje pouze velké hypermarkety Interspar, letos na tuzemském trhu zahájí budování rozsáhlé sítě malých supermarketů. Do pěti let jich firma chce otevřít 100 až 150. První bude zprovozněn letos v prosinci v Třebíči. „SPAR Česká obchodní společnost bude zároveň zvyšovat počet svých hypermarketů,“ říká generální ředitel společnosti Martin Hruška.

Nové supermarkety budou otevírány v menších městech s nejméně 10 tisíci obyvateli, které jsou zatím doménou především levných diskontních prodejen. Vedení firmy má však v hledáčku i neobsazené lokality velkých měst.

„Příští rok by tempo otevírání nových supermarketů mělo být zhruba stejné jako u našich hypermarketů, tedy plánujeme tři až čtyři nové prodejny. V následujících letech bude ale expanze podstatně rychlejší a předpokládáme, že do pěti let budeme mít v ČR 100 až 150 vlastních supermarketů,“ uvádí Hruška.

Podle dřívějších informací jedná rakouská společnost Spar o převzetí diskontních prodejen Plus, které v Česku provozuje německá skupina Tengelmann. Hruška však nechce tuto informaci komentovat. Plus Discount letos v dubnu provozoval v Česku 121 prodejen a jeho vedení stále tvrdí, že v následujících třech až pěti letech chce počet obchodů Plus zdvojnásobit. Investice do rozšiřování sítě a jejího logistického zázemí mají přesáhnout sedm miliard korun.

Deset největších obchodníků má podle údajů Incoma Research a časopisu Moderní obchod v oblasti rychloobrátkového zboží již zhruba 53procentní podíl na českém trhu. „Koncentrace trhu se ale nadále zpomaluje. Ve srovnání se západní Evropou, kde tento ukazatel činí i 90 procent, je stále nízká,“ upozornil Zdeněk Skála z Incoma Research. Podle Skály řetězce dosud své podíly na tuzemském trhu zvyšovaly pomocí stavby nových prodejen, teď ale přišel čas jejich fúzí.

Z Česka již loni odešel řetězec Julius Meinl, jehož 67 obchodů získal Ahold. Společnost Tesco Stores ČR letos převzala 11 hypermarketů Carrefour a 27 supermarketů Edeka. „Tržní podíly jsou stále hodně rozdrobené. Očekáváme, že se počet největších obchodních řetězců během následujících pěti či sedmi let sníží na polovinu,“ uvedl Skála.

Řetězec Spar dosud v Česku provozoval pouze hypermarkety. Nyní se chce ale zaměřit i na menší prodejny. Do pěti let jich hodlá otevřít až 150.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít