Španělské vajíčko s velkým kufrem

10. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
10. ledna 2005, 00:00

TEST - SEAT TOLEDO 1.9 TDIVINKA Nová verze kdysi oblíbeného vozu českých taxikářů - Seatu Toledo - se předchozím variantám vůbec nepodobá. Přišla na český trh na konci loňského ledna a vyjde v nejlevnější verzi na 489 900 korun.

TEST - SEAT TOLEDO 1.9 TDIVINKA Nová verze kdysi oblíbeného vozu českých taxikářů - Seatu Toledo - se předchozím variantám vůbec nepodobá. Přišla na český trh na konci loňského ledna a vyjde v nejlevnější verzi na 489 900 korun. Nový vůz nyní hodně připomíná Seat Altea, který se začal v ČR prodávat už v létě. Je to v podstatě MPV, tedy většené osobní auto, kterému Češi důvěrně říkají vajíčko. Jeho hlavní předností je prodloužený rozvor, takže v kabině je hodně místa pro nohy cestujících i náklad. „Dvoupatrový“ zavazadlový prostor, jehož délka činí 1034 milimetrů, má objem 500 litrů, což je srovnatelné se Škodou Octavia. Vnitřní prostor kufru je připravený na nejrůznější přepravní úkoly - v podlaze jsou očka pro uchycení pružné sítě, která zabraňuje nežádoucímu klouzápravní síťka je upevněna k boku kufru. Po sklopení zadních sedadel se ve voze vytváří prostor o objemu 1007 litrů, který má zcela rovnou podlahu ve stejné úrovni jako je práh zadních dveří. Navíc po vyjmutí krytu dna vznikne prostor o celkovém objemu až 1440 litrů. Proto se auto hodí, na rozdíl od krátké Škody Octavia, ipro podnikání. Toledo má i své horší stránky. Nejen vnější vzhled, ale i interiér nejsou moc původní, až příliš se shodují s alteou. V kabině není použit snad jediný měkký materiál. Že by Španělé šetřili? Oproti předchozím verzím se stroj v zatáčkách dost naklání, což je pochopitelné vzhledem ke zvýšení jeho karoserie. Stroj je ale koncipován jako praktický vůz, není to výstavní ani závodní kůň. Spousty místa nahrazují designovou originalitu. Tomu odpovídal i motor v testovaném stroji - 1.9 TDI měl dobrý zátah odspodu, nízkou spotřebu 5,8 litru nafty na sto kilometrů jízdy a dokázal vůz pohánět rychlostí až 201 kilometr v hodině. Je ale za něj třeba připlatit, Toledo s tímto dieselem vyjde v základu na 665 900 korun. ČÍM VYNIKÁ Toledo má veliký pětisetlitrový kufr, který lze zvětšit až na 1440 litrů. Proto se hodí i živnost níkům, kteří chtějí převážet zboží. Zavazadlový prostor má dobře využitelný tvar, dvouvrstvé dělení s hori zontálně přestavitelnou poličkou, fixační síťkou a vyklápěcími háčky na nákupy. TECHNICKÉ ÚDAJE**

Největší výkon 103 kW

Nejvyšší rychlost 201 km/h

Zrychlení (0-100 km/h) 10,0 s

Kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km

Dojezd na plnou nádrž 948 km

Základní cena 665 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče