Spací vagon B747

27. září 2007, 23:22 - Mgr. Rudolf Marek
27. září 2007, 23:22

British Airways Mgr.

Novinku na daleké cesty temnou nocí nachystal britský letecký přepravce. Ke kvalitnímu spánku mají v jumbech B747 společnosti British Airways (BA) přispět chytré zatahovací stěny mezi sedadly zřízené ve speciální business třídě Club World, jíž aerolinky zavedly exkluzivně pro lety z Londýna do New Yorku, aniž zvýšily cenu letenky. Zástěna slouží k vytvoření soukromí vedle sebe sedících pasažérů, a to nejen při spánku. Cestující ji ovládá stisknutím tlačítka.
Ale nejásejte předčasně… Zástěna sice zajišťuje soukromí, nicméně palubní personál může díky jinému úhlu pohledu při své inspekci sledovat, co se za ní děje. Komu se nechce spát, pro toho je pokojíček také doslova „ready for business“. Trasa na letiště JFK je však zatím jediná, kde si lze v první třídě vytvořit takové soukromí.
„Na ostatních linkách bude nový Club World zaveden během příštího roku, a to ve stovce letadel typu Boeing 747 a Boeing 777,“ sdělila týdeníku EURO Anna Inghamová-Grantová, obchodní ředitelka maďarské, české a slovenské afilace British Airways.
Základem každého kupé je lůžko. BA při návrhu sedadla vycházely z výzkumu agentury NASA, který ukázal, že pozice typu ležatého Z je nejvhodnější pro relaxaci astronautů, a tedy i cestujících. Podle odborníků totiž právě tato poloha odpovídá ergonomickým nárokům i pro dlouhé sezení. Kromě naprosto rovného lůžka se rovněž nabízí možnost seskládat sedadlo tak, že kolena a záda jsou nakloněna ve tvaru zmíněného písmene. Toto zvlnění těla je údajně ideální pro relaxační spánek i bdění. Ležaté Z je též doporučováno jako vhodná pozice pro sledování filmů. Sedadlo lze v této pozici roztáhnout až na délku 201 centimetrů.
Expert Chris Idzikowski na internetových stránkách BA nabízí kromě rad, jak překonat problémy spojené s cestou přes několik časových pásem, rovněž pětici tezí. Nápady spánkové poradny lze shrnout do těchto hesel:
1) Spát málo je lepší než nespát vůbec.
2) Vyhněte se podřimování těsně před biologicky načasovaným spánkem.
3) Máte-li málo času, zdřímněte si na 45 minut. Stačí k minimalizaci ospalosti.
4) Máte-li dost času, spěte alespoň dvě hodiny. Umožní to tělu projít nutným cyklem.
5) Po probuzení se před další aktivitou probírejte alespoň patnáct minut.
Výzkumy prokázaly, že při dodržení pravidel se sice necítíte lépe, ale vaše ostražitost se obvykle zlepší. Idzikowski píše: „Zdřímnutí během dne není známkou lenosti, nýbrž projevem citlivého spánkového managementu.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít