Article, show

Spací vagon B747

27. září 2007, 23:22 - Mgr. Rudolf Marek
27. září 2007, 23:22

British Airways Mgr.

Novinku na daleké cesty temnou nocí nachystal britský letecký přepravce. Ke kvalitnímu spánku mají v jumbech B747 společnosti British Airways (BA) přispět chytré zatahovací stěny mezi sedadly zřízené ve speciální business třídě Club World, jíž aerolinky zavedly exkluzivně pro lety z Londýna do New Yorku, aniž zvýšily cenu letenky. Zástěna slouží k vytvoření soukromí vedle sebe sedících pasažérů, a to nejen při spánku. Cestující ji ovládá stisknutím tlačítka.
Ale nejásejte předčasně… Zástěna sice zajišťuje soukromí, nicméně palubní personál může díky jinému úhlu pohledu při své inspekci sledovat, co se za ní děje. Komu se nechce spát, pro toho je pokojíček také doslova „ready for business“. Trasa na letiště JFK je však zatím jediná, kde si lze v první třídě vytvořit takové soukromí.
„Na ostatních linkách bude nový Club World zaveden během příštího roku, a to ve stovce letadel typu Boeing 747 a Boeing 777,“ sdělila týdeníku EURO Anna Inghamová-Grantová, obchodní ředitelka maďarské, české a slovenské afilace British Airways.
Základem každého kupé je lůžko. BA při návrhu sedadla vycházely z výzkumu agentury NASA, který ukázal, že pozice typu ležatého Z je nejvhodnější pro relaxaci astronautů, a tedy i cestujících. Podle odborníků totiž právě tato poloha odpovídá ergonomickým nárokům i pro dlouhé sezení. Kromě naprosto rovného lůžka se rovněž nabízí možnost seskládat sedadlo tak, že kolena a záda jsou nakloněna ve tvaru zmíněného písmene. Toto zvlnění těla je údajně ideální pro relaxační spánek i bdění. Ležaté Z je též doporučováno jako vhodná pozice pro sledování filmů. Sedadlo lze v této pozici roztáhnout až na délku 201 centimetrů.
Expert Chris Idzikowski na internetových stránkách BA nabízí kromě rad, jak překonat problémy spojené s cestou přes několik časových pásem, rovněž pětici tezí. Nápady spánkové poradny lze shrnout do těchto hesel:
1) Spát málo je lepší než nespát vůbec.
2) Vyhněte se podřimování těsně před biologicky načasovaným spánkem.
3) Máte-li málo času, zdřímněte si na 45 minut. Stačí k minimalizaci ospalosti.
4) Máte-li dost času, spěte alespoň dvě hodiny. Umožní to tělu projít nutným cyklem.
5) Po probuzení se před další aktivitou probírejte alespoň patnáct minut.
Výzkumy prokázaly, že při dodržení pravidel se sice necítíte lépe, ale vaše ostražitost se obvykle zlepší. Idzikowski píše: „Zdřímnutí během dne není známkou lenosti, nýbrž projevem citlivého spánkového managementu.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít