Soustřeďme se na sebe

23. listopadu 2010, 10:34 - Mgr. Dáša Hyklová
23. listopadu 2010, 10:34

Alfredem Rieckem

Čína dnes představuje největší automobilový trh světa a stejný význam má pro značku Škoda. Letos v říjnu dodala mladoboleslavská automobilka tamním zákazníkům prostřednictvím 245 obchodníků a servisních partnerů dalších 18 300 vozů. Nejprodávanějším modelem značky je Octavia, nabízená pod názvem Octavia MingRui již od června roku 2007. Na místních úspěších se podílí přibližně sedmdesáti procenty. Z linky výrobního závodu Shanghai Volkswagen sjíždí od roku 2008 model Fabia JingRui a od loňska také vlajková loď značky, model Superb HaoRui. Škodě Auto v Číně šéfuje od 1. září minulého roku Nizozemec Alfred Rieck, který se nedávno zúčastnil prvního ročníku Čínského investičního fóra v Praze a v jeho průběhu poskytl týdeníku EURO rozhovor.

EURO: Neustále zdůrazňujete, že obavy ze silné Číny jsou zbytečné. Co byste doporučoval evropským podnikatelům, než se do země vypraví? Rieck: Seznámit se s prostředím a získat znalosti, aby mohli porozumět Číňanům a jejich ambicím. Ambice Číňanů se přitom od těch našich příliš neliší. Měli bychom zapomenout to, co jsme slýchávali o této zemi, není to pravda. Je třeba se do Číny vypravit a získat zkušenosti, získat pro tamní prostředí cit, hovořit s lidmi. A vytvořit si vlastní názor založený na tom, že jsme diskutovali s tamními obyvateli. Čína má zájem o spolupráci a my bychom měli této příležitosti využít.

EURO: Co stojí za úspěchem Škody v Číně? Rieck: Skutečnost, že máme dobrý produkt, je jednou z hlavních hnacích sil, stejně jako je tomu i v Evropě. Náš výrobek je vysoce kvalitní, cena je atraktivní, máme v Číně vysoce motivovanou distributorskou síť. Evropské značky jsou pro Číňany přitažlivé, takže jim o to více zdůrazňujeme, že Škoda pochází přímo ze srdce Evropy. Před dvěma týdny jsme sem dovezli skupinu osmnácti novinářů a ukazovali jim Českou republiku a také Škodovku. Byli nadšení. Právě tohoto zájmu o Českou republiku bychom měli využít. Měli bychom vaši zemi v Číně více propagovat.

EURO: Jaká společenská vrstva v Číně kupuje Škodovky, jsou to zástupci střední vrstvy? Rieck: Naše auta si pořizují především zástupci vyšší střední třídy. Jsou to vzdělaní lidé, kteří vydělávají více, než činí průměr v tomto segmentu, a kteří jsou také o něco mladší.

EURO: Vnímají Číňané rozdíly mezi západní a střední Evropou? Přece jenom zboží ze Západu je v Číně vidět více… Rieck: Někteří rozdíly vidí, ale většina pravděpodobně ne, a to je jedině dobře. Právě to vám dává příležitost. Řekněte jim příběh o vaší zemi, vždyť přece Česká republika má zajímavou historii. Když se podíváte na rok 1989 a vzpomenete na tehdejší velvyslanectví Německé spolkové republiky v Praze, ten večer přece změnil historii světa. Stalo se to právě tady stejně jako řada jiných událostí.

EURO: Působil jste v řadě zemí, nezpůsobila vám Čína kulturní šok? Rieck: Předtím jsem žil v Portugalsku, Švédsku, Německu, České republice a také ve Spojených státech amerických. Čína je však perfektní místo, fascinující země, která má vizi a strategii. Ústředí společnosti máme v Pekingu a závod a další kancelář v Šanghaji, kde zaměstnáváme šestnáct až sedmnáct tisíc lidí. Lidé z České republiky u nás působí jak v Pekingu, tak v Šanghaji. Pracují v managamentu, ale máme i další odborníky a potřebujeme více.

EURO: Jaké jsou plány Škody Auto v Číně do budoucna? Rieck: Nyní zpracováváme plán do roku 2020, který budeme dělat společně s naším čínským podnikem Shanghai Volkswagen. Více prozradit nemohu. Chceme růst, a to výrazným způsobem, abychom měli větší objem, větší podíl na trhu.

EURO: Kdo je vaším největším konkurentem na čínském trhu? Rieck: Neuvažujeme tímto způsobem. Myslím, že bychom se měli soustředit více na sebe, na naše ambice, cíle a vize a měli bychom je realizovat. Poté budeme úspěšní. Tak jsme například postupovali v Německu, kde jsem byl zodpovědný za Škodu jako ředitel. Když jsem se v roce 2005 ujímal funkce, byli jsme na čtvrtém místě mezi značkami importovanými do země. Když jsem v minulém roce odjížděl, byli jsme již první.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty, jak na ně?
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít