Soumrak malých obchodníků?

21. března 2005, 00:00 - (dr)
21. března 2005, 00:00

glosy Tažení velkých obchodních řetězců českým trhem úspěšně pokračuje. Poté, co si svůj kus z koláče maloobchodních tržeb ukously supermarkety a pevně ho drží už několik let, otevírají stále více čelisti i hypermarkety. Samozřejmě na úkor malých obchodníků. A to ještě nebude konec.

glosy

Tažení velkých obchodních řetězců českým trhem úspěšně pokračuje. Poté, co si svůj kus z koláče maloobchodních tržeb ukously supermarkety a pevně ho drží už několik let, otevírají stále více čelisti i hypermarkety. Samozřejmě na úkor malých obchodníků. A to ještě nebude konec.

Svůj díl totiž zdaleka ještě nedostaly diskontní prodejny, které zatím, zdá se, teprve ladí formu, než začnou lákat tisíce svých zákazníků. To vše samozřejmě na úkor malých obchodníků.

Živnostníci v maloobchodě mají těžký život už dlouhou dobu a nevypadá to, že by se jim mělo ulevit. Nic by na této ne úplně zářné budoucnosti zřejmě nezměnilo ani omezení prodejní doby jejich velkých konkurentů.

Důvod je jednoduchý - český zákazník je pohodlný a bloumat mezi zaplněnými regály ho uspokojuje víc než obíhat desítky malých obchůdků. A zakázat si to nejspíš nedá.

Mohlo by vás zajímat

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče