Soud napadl hypoteční makléře

29. ledna 2010, 12:15 - Petra Pelantová
29. ledna 2010, 12:15

Užití slova hyposervis v reklamě může být nezákonné

Prodejci hypoték a jiných finančních produktů by měli být opatrní při využívání slova hyposervis ke své propagaci. Vrchní soud v Praze totiž rozhodl, že může jít o nekalou soutěž a tedy nezákonné jednání. Kauza se týkala společnosti Hyposervis. Ta byla založena v roce 2001, kdy si svoje jméno nechala okamžitě zaregistrovat pod ochrannou známku. Řada prodejců hypoték či finančních poradců však běžně používala toto označení nejen pro své služby, ale i jako klíčové slovo ve své reklamě. Právě to bylo důvodem, proč se společnost Hyposervis obrátila před dvěma lety na soud a nyní uspěla. „Výsledek považujeme za jediný správný a možný, neboť od počátku považujeme za nemyslitelné, aby si kdokoli použil jméno jiné firmy, navíc chráněné ochrannou známkou, a beztrestně jej použil pro svou reklamu,“ uvedl šéf a majitel společnosti Hyposervis Milan Roček.

Klíčové slovo

Slovo „hyposervis“ se během posledních několika let stalo velmi používaným slovem, které vyjadřuje služby poskytované v souvislosti s nabídkou hypotečních úvěrů, což společnost Hyposervis až donedávna respektovala. „Nikdy to ale nepřesáhlo hranici, kdy by už docházelo k parazitování na naší dobré pověsti. Většinou se jednalo pouze o popis části služeb, zejména realitních nebo developerských firem, kterými takové firmy uváděly, že pomohou klientům s vyřízením hypoték,“ vysvětlil Roček.
Zlom nastal až v situaci, když si nejmenovaná konkurenční společnost zaplatila na internetovém vyhledavači reklamu, jež se měla zobrazit ihned poté, když uživatel zadal do vyhledavače klíčové slovo „hyposervis“. Hned vedle několika odkazů, které vedly na skutečnou společnost Hyposervis, byl placený odkaz „Hyposervis“ se zvýhodněnou nabídkou vedoucí ale přímo na stránky konkurence. Společnost Hyposervis se tedy rozhodla dát celou kauzu k soudu. Soud prvního stupně nejprve žalobu zamítl právě kvůli tomu, že jde o zcela běžný výraz pro poskytování služeb v oblasti hypoték a také o naprosto běžné slovo při komunikaci mezi hypotečními makléři. Společnost Hyposervis se však odvolala a Vrchní soud v Praze na konci loňského roku potvrdil, že firma, kterou společnost Hyposervis žalovala, se „musí zdržet užívání označení hyposervis při reklamě a propagaci svých služeb, jež vyvolává nebezpečí záměny se společností Hyposervis“. Předseda senátu Jiří Macek v rozsudku označil takové jednání za nekalou soutěž.

AAA měly smůlu

Z této oblasti jde přitom už o druhý spor. Společnost Hyposervis loni bojovala u Úřadu průmyslového vlastnictví, který měl na stole žádost o registraci známky AAA Hyposervis CZ. Úřad nakonec dal protestům společnosti Hyposervis proti zapsání zmiňovaného označení za pravdu a „áčka“ odmítl zaregistrovat. Po několikaletém snažení se tak firmě Hyposervis podařilo prokázat, že svévolné využívání označení hyposervis k propagaci by se makléřům mohlo vymstít.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít